شاهکار تلاوت استاد «حمدی زامل» + دریافت
کد خبر: 3558683
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

شاهکار تلاوت استاد «حمدی زامل» + دریافت

گروه بین‌الملل: کانال تلگرام مرکز اسلامی امام علی(ع) وین فرازی صوتی از تلاوت مرحوم استاد حمدی زامل را منتشر کرد.

شاهکار تلاوت استاد حمدی زامل + دریافت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کانال تلگرام مرکز اسلامی امام علی(ع) وین فرازی از تلاوت مرحوم استاد حمدی محمود زامل، از قاریان فقید مصر را منتشر و از آن به عنوان «شاهکار تلاوت حمدی زامل» یاد کرد.
استاد «حمدی محمود زامل» از قاریان برجسته مصری و از نسل دوره طلایی تلاوت قرآن کریم 22 دسامبر 1929 میلادی در روستای «منیه» از توابع استان «منصوره» مصر به دنیا آمد.
این قاری ممتاز جهان اسلام مانند سایر ستارگان آسمان تلاوت قرآن از دوران کودکی با کلام وحی انس گرفت و قبل از سن 10 سالگی به لطف پروردگار و با نظر و عنایت دایی خود مرحوم استاد «مصطفى ابراهیم» کل قرآن را حفظ کرد و پس از آن در مکتب‌خانه استاد «عوف بحبح» به فراگیری قواعد و اصول تجوید پرداخت.
از همان دوران نوجوانی نشانه‌های یک قاری بزرگ در او ظاهر شد تا جایی که مردم روستا لقب استاد کوچک به او داده و همیشه با جان و دل به تلاوت‌هایش گوش می‌دادند.
در عظمت تلاوت استاد حمدی زامل همین کافی است که «عبدالباسط محمد عبدالصمد» درباره این استاد گفته است: «اگر در جایی قاریان بزرگ همه جمع بودند و استاد حمدی زامل نیز در آن جمع حضور داشت، فقط او شایسته‌تر از همه است که به تلاوت قرآن کریم بپردازد».
این استاد برجسته مصری سرانجام پس از 20 سال تحمل رنج و مشقت ناشی از دیابت در 12 می 1982 به دیدار معبود شتافت.
در ادامه فرازی از تلاوت استاد حمدی زامل از سوره‌های فرقان، نازعات و مطففین تقدیم می‌شود.


captcha