معرفی نخستین معاون مسلمان نخست‌وزیر در رومانی
کد خبر: 3559518
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

معرفی نخستین معاون مسلمان نخست‌وزیر در رومانی

گروه بین‌الملل: پس از آن که رئیس‌جمهور رومانی با انتصاب یک زن مسلمان به عنوان نخست‌وزیر این کشور مخالفت کرد، این زن مسلمان به عنوان معاون نخست‌وزیر معرفی شد.

بانوی مسلمان معاون نخست‌وزیر رومانی شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آشوشیتدپرس، «کلاوس یوهانیس»، رئیس جمهور رومانی، این هفته «سورین گریندانو» سیاستمدار ۴۳ ساله و وزیر پیشین ارتباطات این کشور را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد.
روز گذشته، 14 دی، نخست وزیر پیشنهادی اسامی اعضای کابینه جدید این کشور را اعلام کرد که از ۲۶ وزیر تشکیل شده و برای نخستین بار نیز یک زن مسلمان به عنوان معاون نخست وزیر معرفی شده است.
بر اساس این گزارش، «سویل شحاده»، سیاستمدار ۵۲ ساله علاوه بر ابقا در سمت وزیر توسعه منطقه ای، به عنوان معاون نخست وزیر معرفی شده است.
به نظر می‌رسد کابینه گریندانو راه همواری برای کسب رای اعتماد از پارلمان این کشور پیش رو دارد جایی که ائتلاف حاکم متشکل از حزب سوسیال دمکرات (PSD) و اتحادیه لیبرال ها و دمکرات ها (ALDE) اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد.
لازم به ذکر است که رئیس جمهوری رومانی پیشتر با پیشنهاد ائتلاف برنده انتخابات پارلمانی برای تعیین شحاده به عنوان نخست وزیر جدید این کشور مخالفت کرده بود و با این کار اجازه نداد وی به نخستین زن و نخستین فرد مسلمان متصدی این سمت شود.
captcha