ممانعت رژیم بحرین از اقامه بزرگترین نماز جمعه شیعیان
کد خبر: 3560090
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

ممانعت رژیم بحرین از اقامه بزرگترین نماز جمعه شیعیان

گروه بین‌الملل: دژخیمان رژیم آل‌خلیفه در ادامه اقدامات سرکوب‌گرایانه خود علیه شیعیان، امروز، 17 دی‌‌ماه و برای چندین هفته متوالی از اقامه بزرگترین نماز جمعه شیعیان در مسجد جامع امام صادق(ع) در منطقه «الدراز» ممانعت کرد.

تظاهرات هزاران بحرینی علیه آل‌خلیفه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «العهد»، فعالان سیاسی بحرین در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: رژیم آ‌ل‌خلیفه و در دویستمین روز از محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم و منطقه الدراز(محل سکونت شیخ قاسم)، از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق(ع) در این منطقه که بزرگترین نماز جماعت شیعیان محسوب می‌شود، ممانعت کردند.
نیروهای امنیتی رژیم بحرین همچنین از ورود نمازگزاران به این مسجد ممانعت کردند که در نهایت نمازگزاران مجبور شدند نماز خود را به صورت فرادا اقامه کند.
پایگاه خبری «پرس تی وی» نیز در این زمینه نوشت: شهروندان بحرینی از بامداد امروز، 17 دی‌ماه، با حضور در برابر منزل آیت‌الله عیسی قاسم، ادامه محکومیت و بازداشت شیعیان را محکوم کردند.
مردم همچنین در منامه و مناطق بوری، السنابس، ابوصبیع و عالی در غرب بحرین تظاهرات و اقدامات پلیسی و امنیتی رژیم آل‌خلیفه را محکوم کردند که دژخیمان رژیم بحرین در واکنش به این تظاهرات، با شلیک گاز اشک‌آور به معترضان در شهرک مرکویان در غرب منامه حمله و معترضان را سرکوب کردند.
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید. وی و هوادارانش از سوی رژیم آل‌خلیفه به‌شدت تحت‌فشار هستند.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراض‌های مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
captcha