تفسیر «راهنما» دایرةالمعارف قرآنی است
کد خبر: 3560979
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

تفسیر «راهنما» دایرةالمعارف قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: تفسیر راهنمای مرحوم هاشمی رفسنجانی از آن جهت جایگاه مهمی دارد که پژوهشگر را به هفده تفسیر و ترجمه دیگر راهنمایی می‌کند و از این جهت یک دایرة‌المعارف قرآنی است.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: شخصیت‌های مبارزی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی به واسطه بعد سیاسی شان جنبه علمی آن‌ها معمولا مغفول می‌ماند.

وی اظهارکرد: این در حالی است که ایشان به واسطه استعداد فوق العاده‌شان در سن حدود چهارده سالگی از آیت الله بروجردی هدیه‌ای دریافت کردند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی بیان کرد: کارهای علمی ایشان محدود به موضوعات داخل کشور نبود، بلکه در زمینه فلسطین نیز کتاب ارزشمندی را ترجمه کرد.

اکبری مطلق ادامه داد: قله ارزشمند فعالیت‌های علمی مرحوم هاشمی رفسنجانی تالیف تفسیر ارزشمند راهنما است که ایشان زمانی که در زندان رژیم پهلوی بودند تالیف کردند.

وی افزود: این تالیف ارزشمند از آن جهت جایگاه مهمی دارد که پژوهشگر را به هفده تفسیر و ترجمه دیگر راهنمایی می‌کند که بسیار برای پژوهشگران و محققان مفید است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حقیقت می‌توان گفت تفسیر قرآن راهنما یک دایره المعارف بزرگ قرآنی است.

captcha