اعدام سه جوان شیعی؛ نقطه‌ای سیاه در تاریخ بحرین
کد خبر: 3562953
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
نهادهای حقوق بشری اعلام کردند:

اعدام سه جوان شیعی؛ نقطه‌ای سیاه در تاریخ بحرین

گروه بین‌الملل: تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام رژیم آل‌خلیفه در اعدام سه جوان شیعه بحرینی را محکوم کردند.

واکنش نهادهای حقوق بشری به اعدام سه جوان بحرینی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»، سازمان «آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر در بحرین»، «مرکز حقوق و دموکراسی بحرین»، «مرکز حقوق بشر بحرین» و «مرکز اروپایی برای دموکراسی و حقوق بشر»، امروز، 26 دی‌ماه، با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام رژیم آل‌خلیفه در اعدام سه جوان شیعی بحرین را محکوم کردند.
این چهار نهاد حقوق بشری در این بیانیه بر ضرورت توقف اجرای مجازات اعدام، تحقیق درباره شکنجه‌ این سه جوان در زمان بازجویی و جبران این مسئله برای خانواده‌های آن‌ها تأکید کردند.
در این بیانیه مشترک آمده است: اتهاماتی که به این سه جوان شیعی نسبت داده شده، زیر شکنجه و با زور و اجبار از آن‌‌ها گرفته شده است.
این نهادهای حقوق بشری در ادامه از دولت بحرین خواستند که اجازه ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه شکنجه و همچنین، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه اعدام‌های خودسرانه را به این کشور بدهد و به پروتكل اختیاری كنوانسیون ضد شكنجه ملحق شود.
«حسین عبدالله»، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر در این باره گفت: احکام اعدام توسط شخص «ملک حمد»، پادشاه بحرین تأیید شده و جامعه بین‌الملل به‌ویژه آمریکا باید ضمن محکومیت اعدام این سه جوان شیعی با خانواده‌های آن‌ها همدری کنند و تحریم تسلیحاتی را مجددا علیه بحرین اعمال کنند.
«سید احمد الوداعی»، مدیر مرکز حقوق و دموکراسی بحرین نیز در این رابطه گفت: روز اعدام این سه جوان، روزی سیاه در تاریخ بحرین است و این اعدام از شنیع‌ترین جنایاتی است که دولت بحرین مرتکب شد و لکه ننگی برای حکام این کشور است، زیرا این سه جوان زیر شکنجه به این اتهامات اعتراف کرده‌اند.
دادگاه آل‌خلیفه سه جوان بحرینی «سامی مشیمع»، «عباس السمیع» و «علی السنکیس» را به اتهام هدف قرار دادن نیروهای پلیس در منطقه «الدیه» به اعدام محکوم کرده بود و به گفته مقامات امنیتی آل‌خلیفه، این سه جوان بحرینی صبح امروز (یکشنبه) تیرباران شدند.
پس از اعلام خبر اعدام این 3 جوان بحرینی به دست نظام آل‌خلیفه، مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.
captcha