انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تعدی به جهان اسلام است
کد خبر: 3563576
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
رئیس شورای علمای پاکستان:

انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تعدی به جهان اسلام است

گروه بین‌الملل: رئیس شورای علمای پاکستان، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف را توهین و تعدی به جهان اسلام دانست و گفت: این تصمیم «دونالد ترامپ»، در صورت اجرایی‌شدن صلح جهانی را تهدید می‌کند.

انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تعدی به جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا)، «حافظ محمد طاهر محمود اشرفی»، رئیس شورای علمای پاکستان در گفت‌وگو با این رسانه خبری از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس به شدت انتقاد کرد و این مسئله را توهین و تعدی به تمامی جهان اسلام دانست.
وی در ادامه ضمن دفاع از حق فلسطینی‌ها در قدس گفت: انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس، نقض آشکار ارزش‌ها، اصول و معاهدات بین‌المللی و توهین مستقیم به فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی است و امت اسلام در مقابل نقض آشکار حقوق و مقدسات خود از سوی آمریکا سکوت نخواهد کرد.
حافظ محمد طاهر محمود اشرفی در ادامه هشدار داد: این تصمیم ترامپ، منطقه را به سمت خشونت و وخامت اوضاع امنیتی سوق خواهد داد و شورای علمای پاکستان در همین راستا با ارسال نامه‌های جداگانه برای سفارت آمریکا در پاکستان، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد توقف اجرای این تصمیم را خواستار شده است.
وی در ادامه با اشاره به این که پاکستان و کشورهای اسلامی در برابر این تصمیم ساکت نخواهند ماند، گفت: ملت و علمای پاکستان  از مبارزه ملت فلسطین برای تأسیس دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس حمایت می‌کنند.
یادآور می‌شود، «کلیان کانوی» مشاور ارشد دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آذرماه سال جاری اعلام کرد که ترامپ پس از حضور در کاخ سفید، در خصوص انتقال سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس مصمم خواهد بود و این مسئله از اولویت‌های ترامپ است.
این تصمیم ترامپ درحالی است که هيچ كشوری حتی حامیان رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس سفارت تأسیس نکرده‌اند.
captcha