نسل‌کشی مسلمانان میانمار نگرانی جهانی است
کد خبر: 3564064
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سازمان همکاری اسلامی:

نسل‌کشی مسلمانان میانمار نگرانی جهانی است

گروه بین‌الملل: «حامد البار»، فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی به میانمار گفت: سازمان ملل باید برای حل بحران میانمار که دیگر نه یک مسئله داخلی بلکه یک نگرانی جهانی است، اقدام کند.

سازمان همکاری اسلامی خواستار توقف نسل‌کشی مسلمانان در میانمار شد/ ادیت شده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «رویترز»، سازمان همکاری اسلامی با ابراز نگرانی از اینکه افزایش خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در حال تبدیل‌شدن به یک «نسل‌کشی» است، دخالت سازمان ملل در امور ایالت مسلمان‌نشین راخین میانمار را خواستار شد.
«حامد البار»، فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی به میانمار گفت: سازمان ملل باید برای حل بحران میانمار که دیگر نه یک مسئله داخلی بلکه یک نگرانی جهانی است، اقدام کند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم شاهد نسل‌کشی دیگری مانند آنچه در کامبوج یا رواندا رخ داد، باشیم. در آن موارد جامعه بین‌المللی فقط نظاره کرد و تعداد زیادی کشته شدند؟ ما باید از گذشته درس بگیریم.

سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 کشور اسلامی فردا، پنج‌شنبه 30 دی، یک نشست فوق‌العاده در کوالالامپور، پایتخت مالزی، برگزار خواهد کرد تا مسائل منطقه از جمله سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار را مورد بررسی قرار دهد.
captcha