واکنش استاد الازهر به قطع نوای قرآن از سوی شبکه آلمانی
کد خبر: 3564568
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

واکنش استاد الازهر به قطع نوای قرآن از سوی شبکه آلمانی

گروه بین‌الملل: اقدام مجری شبکه برون‌مرزی «دویچه وله» آلمان در قطع نوای تلاوت قرآن در برنامه گفت‌وگوی زنده این شبکه، منجر به عصبانیت شدید «شیخ احمد کریمه»، استاد الازهر و ترک استودیو از سوی وی شد.

قطع صدای قرآن منجر به ترک استودیو از سوی استاد الازهر شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه مستقل «المصریون»، «شیخ احمد کریمه»، استاد شریعت و فقه تطبیقی الازهر قرار بود در برنامه گفت‌وگوی زنده شبکه برون‌مرزی دویچه ‌وله (Deutsche Welle) آلمان درباره پدیده «ازدواج عرفی» صحبت کند.
وی که در استودیو این شبکه در قاهره حضور یافته بود، صحبت‌های خود را با تلاوت آیه‌ای از قرآن کریم آغاز کرد، اما مجری برنامه در اقدامی متعصبانه صدای تلاوت وی را قطع کرد که این مسئله خشم و عصبانیت شدید «شیخ احمد کریمه» را برانگیخت.
احمد کریمه خطاب به «جعفر عبدالکریم»، مجری لبنانی برنامه گفت: «ای برادر من، صدای قرآن را بشنو و آن را قطع نکن، این کار تو نشان داد که یک غیرمسلمان هستی».
اما مجری لبنانی در پاسخ به این استاد الازهر گفت: «ای شیخ، این وظیفه تو نیست که به من یادآوری کنی که من مسلمان یا غیرمسلمان هستم، من زمانی که این جا ایستاده‌ام، دین و گرایش من نقشی ایفا نمی‌کند».
پاسخ مجری شبکه دویچه وله عصبانیت بیشتر شیخ احمد کریمه را برانگیخت و این استاد الازهر با لحنی تندتر گفت: «تو به اسلام و علما احترام نمی‌گذاری، شما یک رسانه حرفه‌ای نداری، دیگر با من تماس نگیری و از من برای حضور در این برنامه بیهوده دعوت نکنی، زیرا تو آدم بی‌طرفی نیستی و با این کارهایت در برنامه هرج و مرج ایجاد می‌کنی».
احمد کریمه در حالی که به شدت عصبانی شده بود، خطاب به مجری گفت: «تو چه دینی داری که تو را به احترام‌نگذاشتن به اسلام و علما وامی‌دارد».
این استاد الازهر در حالی که قرار بود در این برنامه گفت‌وگوی زنده درباره پدیده «ازدواج عرفی»(پدیده‌‌ای رایج در برخی کشورهای عربی) صحبت کند، اما به خاطر این اقدام مجری، میکروفون را به زمین گذاشت و استودیوی این شبکه آلمانی را ترک کرد.

captcha