تشدید تدابیر امنیتی در مسجد امام حسین(ع) قاهره
کد خبر: 3565371
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

تشدید تدابیر امنیتی در مسجد امام حسین(ع) قاهره

گروه بین‌الملل: مسئولان امنیتی مصر در همسویی با سلفی‌های تندرو برای جلوگیری از مراسم شیعی «ورود سر امام حسین(ع) به مصر» تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف مسجد امام حسین قاهره اتخاذ می‌کنند.

تشدید تدابیر امنیتی در مسجد امام حسین(ع) قاهره
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «bwabtk.com»، نیروهای امنیتی مصر به بهانه وقوع هر گونه تنش در اطراف مسجد امام حسین(ع) قاهره ششم بهمن‌ماه هم‌زمان با مراسم «ورود سر امام حسین(ع)» به مصر که با ششمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه هم‌زمان شده است(انقلابی که در سال 2011 به سرنگونی حسنی مبارک منجر شد)، این تدابیر را اتخاذ کردند.
قرار است، این مسجد و ضریح داخل آن بسته شود و کسانی که از مقررات منع آمد و شد سرپیچی کنند، شناسایی و با آنان برخورد شود.
یک منبع در وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: هشدارها نسبت به بازداشت هر نمازگزار شیعه‌ای که داخل مسجد شود، داده شده است.
تسلیم وزارت اوقاف مصر در برابر سلفی‌های تندرو
مصر با تشدید تدابیر امنیتی در مسجد امام حسین(ع) قاهره محدودکردن فعالیت شیعیان را هدف قرار داده است و با این اقدام سعی دارد همسویی با سلفی‌های تندرو را که دشمن سرسخت شیعیان هستند، نشان دهد.
همچنین وزارت اوقاف مصر به عنوان متولی اصلی نظارت بر فعالیت‌های مساجد در مصر چند سالی است که تسلیم سلفی‌های افراطی شده است و با وجود مسالمت‌آمیز بودن فعالیت شیعیان، اجازه نمی‌دهد آنان در مناسبت‌های اسلامی در مساجد شیعی گردهم آمده و آیین‌های خود را به جا آورند.
شیعیان مصری معتقدند که سر امام حسین(ع) به مصر منتقل شده است و هر ساله به همین مناسبت مراسمی در این کشور برگزار می‌کنند.
سبط ابن جوزی(متوفی ۶۵۴ق)، از علمای اهل سنت نقل کرده است: «سر حسین بن علی(ع) را خلفای فاطمیین از باب «فرادیس» در دمشق به «عسقلان» مصر انتقال دادند سپس به قاهره برده و در آن‌جا دفن کردند و آن‌جا بارگاه عظیمی دارد که زیارتگاه است.»
captcha