دیده‌بان فتاوای تکفیری: محو فرهنگ و هویت سیاست داعش است
کد خبر: 3565432
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

دیده‌بان فتاوای تکفیری: محو فرهنگ و هویت سیاست داعش است

گروه بین‌الملل: دیده‌بان فتاوای تکفیری و نادر وابسته به دارالفتوای مصر ضمن استقبال از موضع یونسکو در قبال آثار تاریخی شهر «پالمیرا» در سوریه، تأکید کرد که محو فرهنگ و هویت سیاست گروه تروریستی داعش است.

دیده‌بان فتای تکفیری: داعش در صدد محو هویت و فرهنگ است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «مصراوی»، دیده‌بان فتاوای تکفیری و نادر وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو)، جنایت جدید داعش در تخریب بخشی از آمفی‌تئاتر رومی شهر تاریخی پالمیرا(تدمر) را جنایت جنگی نامید که این موضع یونسکو قابل تقدیر است.
در این بیانیه آمده است: گنجینه باستانی و میراث فرهنگی ملت‌های منطقه در نتیجه اقدامات عناصر تروریستی داعش در تخریب آثار تاریخی منطقه در معرض نابودی قرار گرفته، این در حالی است که داعش تنها به کشتار و سوزاندن افراد بی‌گناه بسنده نکرده و دامنه جنایات این گروه به آثار تاریخی نیز رسیده است.
دیده‌بان فتاوای تکفیری و نادر با تأکید بر این که سیاست داعش، تخریب و محو هویت و فرهنگ است، گفت: جنایات داعش در کشتار انسان‌ها و نابودی آثار تاریخی و باستانی مغایر با ارزش‌ها و آموزه‌های دین اسلام است، زیرا در اسلام بر احترام به میراث تاریخی بشریت و هویت فرهنگی تأکید شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: صحابه پیامبر(ص) در زمان فتوحات اسلامی، مجسمه‌هایی را که توسط امت‌های گذشته در مصر، شام و عراق ساخته شده بود، تخریب نکردند و این اقدام صحابه دلیلی قوی بر این نکته است که این سازمان‌های جنایتکار به هیچ وجه پیرو آیین اسلام نیستند، بلکه در وحشی‌گری و بربریت رویکرد مغول‌ها و تاتارها را دنبال می‌کنند.
 دیده‌بان فتاوای تکفیری و نادر وابسته به دارالفتوای مصر در پایان بر ضرورت ارائه تلاش‌های لازم برای محافظت از هویت و میراث تاریخی امت عربی و ملت‌های منطقه و مقابله با حمله وحشانیه گروه‌های تکفیری که دارای ایده‌های عقب‌مانده و کشنده هستند، تأکید کرد.
یادآور می‌شود‌، ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو در واکنش به جنایت اخیر گروه تروریستی داعش در تخریب بخشی از آمفی‌تئاتر رومی پالمیرا، این تخریب عامدانه را جنایت جنگی جدیدی از سوی داعش دانست و تأکید کرد که این اقدام زیانی بزرگ به مردم سوریه و تمامی بشریت محسوب می‌شود.
شهر تارخی پالمیرا(تدمر) که در 210 کیلومتری دمشق قرار دارد،  چندی پیش بار دیگر به کنترل داعش درآمد. این گروه پیش‌تر نیز به تخریب آثار باستانی و اعدام‌های گسترده در سطح شهر دست زده بود.
یونسکو بر اساس گزارش‌های تصویری تهیه‌شده توسط ماهواره‌ها، تخریب بخش‌هایی از آمفی تئاتر پالمیرا را تأیید کرده است.
captcha