هشدار نهادهای حقوق بشری نسبت به اوضاع «الدراز»
کد خبر: 3567199
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

هشدار نهادهای حقوق بشری نسبت به اوضاع «الدراز»

گروه بین‌الملل: نهادهای حقوق بشری بحرین ضمن هشدار نسبت به اوضاع انسانی شهرک «الدراز» منامه، پیگیری سریع این موضوع از سوی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر را خواستار شدند.

هشدار نهادهای حقوق بشری بحرین نسبت به اوضاع انسانی «الدراز»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «المیادین»، نهادهای حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که توسل مقامات آل‌خلیفه به زور برای پایان دادن به محاصره شهرک «الدراز»، منجر به وقوع فاجعه می‌شود و پیامدهای سیاسی، انسانی و امنیتی ناگواری خواهد داشت.
در این بیانیه آمده اشت: شهروندانی که در شهرک «الدراز»(محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم) تجمع کرده‌اند، حقوق مشروع خود در برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز را اعمال می‌کنند.
نهادهای حقوق بشر بحرین با تأکید بر این که محاصره امنیتی شهرک «الدراز» مغایر با ماده 21 منشور بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است، اعلام کردند: شکایات متعددی در زمینه نگه‌داشتن ساکنان الدراز در ایست‌های بازرسی برای ساعت‌های طولانی، ممانعت از ورود تانکرهای آب آشامیدنی و مواد غذایی به این شهرک، اختلال در شبکه اینترنت و ایجاد محدودیت در رفت و آمد به ثبت رسیده است.
گفتنی است، نیروهای ویژه بحرین در ساعت‌های آغازین سپیده دم دیروز، 7 بهمن‌ماه، به منطقه الدراز که شاهد تجمع مردم در اطراف منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین بود، حمله کردند.
نیروهای آل‌خلیفه در حمله به این منطقه، مردم را با فشنگ جنگی و گلوله‌های ساچمه‌ای هدف قرار دادند؛ حال برخی از مجروحن وخیم است و یکی از مجروحان نیز به مرکز مراقبت‌های ویژه در بیمارستان السلیمانیه منتقل شد.
پس از این حمله، فریاد الله اکبر در این شهرک طنین انداز شده و مردم از خانه‌های خود بیرون آمده و برای دفاع از شیخ عیسی قاسم، به سوی منزل وی حرکت کردند.
در ادامه مخالفت‌های گسترده مردم بحرین با فعالیت های ضدانسانی رژیم آل‌خلیفه، انقلابیون بحرینی همچنین عصر دیروز مسیرهای منتهی به منامه را بستند.
captcha