مسئولان با حمایت از قشر تاثیرگذار قرآنی به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنند
کد خبر: 3567498
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
در بیانیه جامعه قرآنی در آستانه دهه فجر انقلاب آمده است؛

مسئولان با حمایت از قشر تاثیرگذار قرآنی به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: در بیانیه جامعه قرآنی در آستانه آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی آمده است که همه مسئولان نظام وظیفه دارند تا با حمایت‌های همه جانبه خود از این قشر تاثیرگذار، به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جامعه قرآنی کشورمان صبح امروز، 9 بهمن ماه در آستانه آغاز جشن های سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل گردهم آمدند. در این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که متن آن به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا(نور/55)

سپیده دم سی و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند و غرورآفرین انقلاب اسلامی در حال طلوع است و در این ایام، خاطرات جانفشانی و پایمردی مردان و زنانی از جنس ایثار و استقامت به رهبری پرچمدار و احیاگر قرآن کریم در عصر حاضر، حضرت امام خمینی(ره) قدس الله نفسه الزکیه در اذهان زنده می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران، عطیه‌ای الهی است که تحت زعامت آن پیر مراد، سجاده‌نشین عشق و پایداری در تحقق وعده‌های الهی و استمرار این راه پرفراز و نشیب اما در عین حال باشکوه و عزتمند به رهبری بزرگ پرچمدار قرآن، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بارقه امید به پیروزی بر کفر و الحاد را در دل تمامی آزادی‌خواهان در گستره‌ای به پهنای جهان تابانید.

در آستانه سی و هشتمین سالروز انقلاب اسلامی و سالگرد ولادت با سعادت پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری سلام الله علیها، جامعه قرآنی ضمن حضور در حرم مطهر حضرت امام(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند آن حضرت اعلام می‌دارد.

1- پیروزی و بقاء این انقلاب در گرو حمایت و پیروی از اصل ولایت فقیه بوده و همانطور که امام راحل فرمودند: «با ولایت فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد»، جامعه قرآنی کشور بر حمایت و پیروی از اوامر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب توسط همه مسئولین و آحاد مردم تاکید می‌نماید.

2- در طول این سی و هشت سال، دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آنها آمریکا از هر حربه‌ای برای شکستن این انقلاب استفاده نموده‌اند. آنچه که تمامی این خدعه‌ها را بی‌اثر کرده، وحدت مردم ایران و حمایت از مسئولین خدمتگذار کشور بوده است. لذا تاکید می‌گردد که در این برهه حساس، وحدت دولت و ملت مورد توجه آحاد جامعه و دولتمردان قرار گیرد.

3- پیروزی مستمر، عزت آفرین و غرورانگیز جبهه مقاومت بر تکفیریان، ارتجاع خودفروخته منطقه و در راس آنها استکبار جهانی، فرصتی مغتنم جهت عرضه فراگیر و جهانی ابعاد مختلف تمدن و پیشرفت اسلامی بر پایه آیات قرآن کریم و سیره ائمه هدی علیهم السلام می‌باشد و لذا از مسئولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و به ویژه دولتمردان محترم می‌خواهیم تا با بهره‌گیری از این فرصت و استفاده از نیرو‌های با اخلاص و نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی اهتمام بیشتری ورزیده و از رهگذر با تعامل با مدیران، اساتید و فعالان قرآنی دلسوز تمامی امکانات مادی و معنوی را برای نهادینه نمودن آموز‌های قرآن به کار گیرند.

4- استکبار جهانی درصدد است تا از طریق دولت‌های دست‌نشانده از جمله آل سعود خبیث و گروه‌های تکفیری با توسعه جنگ و کشتار مردم مسلمان بی‌گناه از جمله ملت مظلوم یمن، سوریه، افغانستان و فلسطین، ملل مسلمان را متفرق و منفعل نموده و از این رهگذر یک حاشیه امنیتی برای رژیم صهیونیستی بوجود آورند.

لذا تاکید می‌گردد ملت غیور ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، آماده حمایت از مظلومین جهان و مبارزه با همه مستکبران و جنایتکاران جهان بوده و تا از بین رفتن این جرثومه‌های فساد و تباهی از پای نخواهد نشست.

5- یکی از نقشه‌های دشمن، نفوذ فرهنگی در جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ غربی در میان اقشار مختلف مردم و از جمله قشر جوان و تحصیل کرده می‌باشد.

آنچه که می‌تواند با این هجمه فرهنگی مقابله نماید، توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در کشور و آشنا نمودن هر چه بیشتر جوانان این مرز و بوم با فرهنگ غنی و بی نظیر قرآن و مفسران حقیقی آن یعنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌باشد. لذا جامعه قرآنی و دستگاه‌های مرتبط با این وظیفه خطیر را مد نظر قرار داده و از همه امکانات خود برای تحقق این مهم استفاده نماید. در همین راستا همه مسئولین نظام وظیفه دارند تا با حمایت‌های همه جانبه خود از این قشر تاثیرگذار، به وظیفه شرعی و ملی خود عمل نمایند.

در پایان از خداوند متعال پیروزی مستضعفان جهان را برای تمامی مستکبران عالم مسالت داشته و امیدواریم با ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، پرچم عدالت گستر قرآن کریم عالم‌گیر شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی
بهمن ماه 1395
captcha