ره‌یافته به تشیع از کتاب جدیدش می‌گوید + عکس
کد خبر: 3567600
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
اختصاصی ایکنا/

ره‌یافته به تشیع از کتاب جدیدش می‌گوید + عکس

گروه بین‌الملل: «اسکارسالوادور رودریگِز پینِدا» که پس از شیعه‌شدن نام «مصطفی آل‌ سالوادوری» را برای خود برگزیده، فعالیت‌های زیادی را برای معرفی اسلام و تشیع در کشورهای حوزه آمریکای لاتین انجام داده و یکی از مؤلفان کتاب «نامه‌های اسلامی تاریخی» است.

دوشنبه// آماده نیست//ره‌یافته به تشیع از کتاب جدیدش می‌گوید/ توزیع در 23 کشور + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «اسکارسالوادور رودریگِز پینِدا»، نخستین مسلمان شیعه کشور السالوادور* است که در سال 1971 ميلادی در خانواده‌ای مسیحی که مسیحیت در بین آن‌ها موروثی بود، متولد شد، او در سال 2000 شيعه شد و نام «مصطفی آل‌ سالوادوری» را پس از شیعه‌شدن برای خود برگزید.
مصطفی، زمانی که دانشجوی رشته باستان‌شناسی بود، به‌صورت اتفاقی در بخشی از این رشته که در خصوص ادیان است، با اسلام آشنا می‌شود و پس از مطالعه بسیار، پاسخ سؤالات زیادی را که در ذهن دارد، در این دین مبین یافته و سرانجام شیعه می‌شود.
او سال‌ها بعد زمانی که برای شرکت در یک سمینار، به ایران می‌آید، با حوزه علمیه قم آشنا شده و در این مرکز علمی مشغول تحصیل می‌شود.
مصطفی قبل از آمدن به ایران مرکزی اسلامی به نام «فاطمة الزهرا(س)» در کشورش تأسیس می‌کند تا جویندگان حقیقت را با اسلام آشنا کند؛ مرکزی که کانون مسلمان‌شدن شهروندان السالوادوری بوده است.
او مترجم زبان اسپانیولی ایکنا و شاعر نیز هست و قبل از مسلمان‌شدن، شعر و شاعری را پیشه خود کرده و مردم السالوادور بیشتر با نام شاعر از او یاد می‌کنند، مصطفی اشعار اسلامی زیادی به‌ویژه در مدح اهل بیت(ع) سروده است و این اشعار مخاطبان خاص خود را دارد و با استقبال مواجه شده است.
کتاب جدید؛ کاری مشترک با حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی
مصطفی آل‌ سالوادوری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن خراسانی، بزرگ‌ترین مبلغ مسلمان ایرانی‌الاصل در مناطق اسپانیایی‌زبان اخیرا کتاب «نامه‌های اسلامی تاریخی» به زبان اسپانیایی را به عنوان کاری مشترک تألیف کرده‌اند که شامل مهم‌ترین نامه‌های اسلامی در طول تاریخ است که شخصیت‌ها و علمای مسلمان آن را نوشته و به پادشاهان زمان خود و یا به مناطق مختلف فرستاده‌اند.
این کتاب قرار است، به همت مؤسسه فرهنگی هنری «اندیشه شرق» در قم چاپ و منتشر شود. 
ایکنا برای آشنایی بیشتر با محتوای این کتاب و نحوه توزیع آن در کشورهای مختلف جهان گفت‌و‌گویی با مصطفی آل‌ سالوادوری انجام داد که حاصل آن از نظر می‌گذرد:
وی در ابتدای این گفت‌و‌گو اظهار کرد: کتاب «نامه‌های اسلامی تاریخی» 70 صفحه دارد و کار تألیف آن پایان یافته و آماده چاپ است و قرار است در تیراژ 3 هزار نسخه توسط مؤسسه «اندیشه شرق» چاپ و منتشر شود.
مصطفی آل سالوادوری افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی به‌عنوان یکی از نویسندگان کتاب، 30 سال است که با مردم اسپانیایی‌زبان تعامل دارد و برای تبلیغ اسلام تلاش می‌کند، من نیز تقریبا 8 سال است که با وی همکاری می‌کنم و کتاب «نامه‌های اسلامی تاریخی» نتیجه این همکاری بوده است.
نرم‌افزار کتاب در اینترنت/ توزیع در 23 کشور اسپانیایی‌زبان
آل سالوادوری تصریح کرد: نرم‌افزار(اپلیکیشن) کتاب نیز برای استفاده در گوشی‌های همراه تولید شده و در اینترنت قابل دسترسی است. قرار است این کتاب در کشورهای اسپانیایی‌زبان از جمله 22 کشور در آمریکای لاتین و همچنین کشور اسپانیا در اروپا توزیع شود.
بخش‌های مختلف کتاب
نامه محبت‌آمیز پیامبر(ص) به مسیحیان
وی با اشاره به بخش‌های مختلف کتاب افزود: نامه‌‌هایی که پیامبر اسلام(ص) به پادشاهان آن زمان از جمله پادشاه ایران، پادشاه مصر و امپراطوری روم فرستاد و همچنین نامه آن حضرت به مسیحیان بخش مهمی از کتاب است، با این هدف که مسیحیان آمریکای لاتین و اسپانیایی‌زبان با دیدگاه واقعی اسلام نسبت به مسیحیت و رفتار محبت‌آمیز نبی مکرم اسلام(ص) با مسیحیان آشنا شوند.
نامه امام علی(ع)
آل‌سالوادوری با بیان این‌که نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) که در نهج‌البلاغه آمده، نیز بخشی از کتاب است، افزود: سنت نوشتن نامه توسط رهبران مسلمان در طول تاریخ ادامه یافت و در دوران معاصر به امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، رهبر معظم انقلاب رسیده و نامه‌های این دو رهبر بزرگ نیز در کتاب آمده است.
نامه‌ امام(ره) به گورباچف و نامه‌های رهبر معظم انقلاب
اولین ره‌یافته به تشیع در کشور السالوادور ادامه داد: نامه امام(ره) به میخاییل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و دو نامه مهم رهبر ایران به جوانان اروپا و آمریکا نیز بخشی از مطالب کتاب را تشکیل می‌دهد، در واقع کتاب با نامه‌های پیامبر(ص) آغاز می‌شود و با دو نامه رهبر ایران به جوانان اروپا پایان می‌یابد؛ دو نامه‌ای که در السالوادور تأثیر به‌سزایی داشت و با استقبال گسترده علاقمندان مواجه شد و من خود این استقبال را از نزدیک دیدم.
راه‌اندازی وب‌سایت معرفی کتب شیعی به اسپانیایی‌زبانان
استاد دانشگاه تکنولوژی السالوادور در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به سایت‌های اینترنتی شیعی فعال در این کشور به زبان اسپانیایی اشاره و اظهار کرد: در یکی از این سایت‌ها با عنوان «www.islamelsalvador.com» کتاب‌های مهم شیعیان از جمله کتب علامه طباطبایی، امام خمینی(ره)، شهید مطهری و دیگر نویسندگان و علمای معروف شیعه به زبان اسپانیایی و به‌صورت «PDF» در دسترس شیعیان اسپانیایی‌زبان قرار گرفته است.
نخستین نشریه اسلامی آنلاین در آمریکای لاتین
مصطفی آل سالوادوری بیان کرد: مجله آنلاین به آدرس «www.redislam.net» به عنوان اولین نشریه اسلامی اینترنتی در منطقه آمریکای لاتین نیز یکی دیگر از سایت‌های شیعی است که قبلا چاپ می‌شد، اما اکنون به‌صورت آنلاین در دسترس است. ما چون دیدیم تأثیر نشریات آنلاین بیشتر است، انتشار اینترنتی مجله را آغاز کردیم.
رادیو اینترنتی «مناره»
آل سالوادوری با اشاره به راه‌اندازی رادیو اینترنتی «مناره» برای شنیدن صدای اسلام به گوش مخاطبان اسپانیایی‌زبان به‌ویژه شیعیان تصریح کرد: این رادیو را مرکز فرهنگی اسلامی فاطمه زهرا(س) در السالوادور که انجمنی شیعی است و فعالیت‌های متنوع و بی‌سابقه‌ای را در این بخش از جهان انجام داده، راه‌اندازی کرده است.
استاد دانشگاه السالوادور بیان کرد: در واقع با رادیو اینترنتی مناره می‌توانیم صدای خود را به گوش تمامی مسلمانان آمریکای لاتین از جمله برزیل و کلمبیا و نقاط دوردست برسانیم و ما مخاطبان و شنوندگان زیادی از کشورهای مختلف این حوزه داریم.
وی در پایان با یادآوری تاریخچه مرکز اسلامی فاطمة الزهرا(س) گفت: این مرکز در سال
۲۰۰۴ میلادی در کشور السالوادور تأسیس شد و فعال‌ترین مرکز شیعیان در منطقه آمریکای لاتین است.
*جمهوری السالوادور کوچک‌ترین و پرتراکم‌ترین کشور منطقه آمریکای لاتین(مرکزی) است. پایتخت آن «سان سالوادور» است. این کشور در مرکز قاره آمریکا قرار گرفته است و به اقیانوس آرام راه دارد.
زهرا نوکانی


عکس روی جلد کتاب
دوشنبه// آماده نیست//ره‌یافته به تشیع از کتاب جدیدش می‌گوید/ توزیع در 23 کشور + عکس

دوشنبه// آماده نیست//ره‌یافته به تشیع از کتاب جدیدش می‌گوید/ توزیع در 23 کشور + عکس

دوشنبه// آماده نیست//ره‌یافته به تشیع از کتاب جدیدش می‌گوید/ توزیع در 23 کشور + عکس



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید مردانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۲:۳۳
0
0
لطفا پیام دهید ! بسیار ضرروری و مهم و فوری ! برای تبلیغ اسلام !
۰۹۱۸۸۵۶۱۴۱۰
captcha