تعطیلی موقت 4 مسجد بزرگ در هلند
کد خبر: 3568706
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

تعطیلی موقت 4 مسجد بزرگ در هلند

گروه بین‌الملل: 4 مسجد بزرگ هلند در پی حمله مسلحانه عصر یکشنبه، 10 بهمن‌ماه، به مسجد استان «کبک» کانادا به‌‌طور موقت درب‌های خود را هنگام اقامه فریضه نماز به روی نمازگزاران می‌بندند.

تعطیلی موقت 4 مسجد بزرگ هلند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی «اینا»، 4 مسجد بزرگ در شهرهای آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت به دلایل امنیتی، درب‌های خود را به‌‌طور موقت به هنگام اقامه نماز به روی نمازگزاران می‌بندند.
منابع خبری هلند اعلام کردند: متولیان این مساجد، تصمیم بستن موقت درب‌های این 4 مرکز عبادی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی جدی و به دنبال حمله مسلحانه روز یکشنبه به مسجدی در کانادا که 6 کشته برجای گذاشت، اتخاذ کرده‌اند.
این 4 مسجد اغلب محل رفت و آمد نمازگزاران مراکشی است و این تصمیم در پی نشست فوری متولیان این مساجد اتخاذ شد.
مسئولان این 4 مسجد با صدور بیانیه‌ مشترکی در پایان نشست فوری خود اعلام کردند: «ما این مسئله را درک می‌کنیم که درب‌های مساجد باید دائما به روی نمازگزاران باز باشد، اما ناچار به اتخاذ این تصمیم شده‌ایم و از این بابت ابراز تأسف عمیق می‌کنیم».
هنوز مشخص نیست که آیا این مساجد تهدیدات مشخص یا هشدار امنیتی دریافت کرده‌اند یا خیر. در عین حال مدت تعطیلی این 4 مسجد نیز مشخص نشده است.
لازم به ذکر است که در حمله مسلحانه عصر یکشنبه، 10 بهمن‌ماه، به مسجد اعظم استان «کبک» کانادا، 6 نفر کشته و شماری زخمی شدند.
captcha