برگزاری متفاوت روز جهانی حجاب در نیجریه
کد خبر: 3569776
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

برگزاری متفاوت روز جهانی حجاب در نیجریه

گروه بین‌الملل: در حالی که دیروز، 13 بهمن‌ماه، به عنوان روز جهانی حجاب توسط مسلمانان در کشورهای مختلف جشن گرفته شد، بانوان مسلمان نیجریه به جای برگزاری جشن و بزرگداشت به خاطر تبعیض و نقض حقوق در پوشیدن حجاب خشم و ناراحتی خود را نشان دادند.

سوگواری بانوان مسلمان نیجریه در روز جهانی حجاب
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روزنامه « گاردین»، گروهی متشکل از فدراسیون انجمن‌های بانوان مسلمان نیجریه، سازمان‌های «المؤمنات» و «استاندارد»، جامعه دانشجویان مسلمان نیجریه و اتحادیه اساتید مسلمان این کشور همزمان با روز جهانی حجاب، تبعیض علیه بانوان مسلمان نیجریه به خاطر داشتن حجاب را  محکوم کرده و آن را نقض حقوق بشر تعریف‌شده در قانون اساسی این کشور عنوان کردند.
روز جهانی حجاب هر سال در اول فوریه در 140 کشور جهان با هدف افزایش شناخت درباره پوشش بانوان مسلمان و تشویق زنان غیرمسلمان به پوشیدن حجاب و تجربه‌کردن آن برگزار می‌شود.
«حاجیه موتیات اورولو بالوگان»، وکیل و مسئول سازماندهی برنامه بانوان نیجریه‌ای در روز حجاب با توصیف حجاب به عنوان یک وظیفه مذهبی برای بانوان گفت: حجاب فرهنگ اعراب یا مد نیست که بانوان مسلمان بخواهند از پوشیدن آن امتناع بورزند.
وی گفت: بسیاری از بانوان مسلمان نیجریه علیرغم داشتن صلاحیت‌های لازم تنها به دلیل محجبه‌بودن از مشاغل خود اخراج شده و از فرصت‌های شغلی محروم مانده‌اند.
در همین راستا «حاجیه حفظه بدرو»، رئیس جامعه دانشجویان مسلمان نیجریه از رسانه‌ها خواست اخبار درستی درباره حق استفاده از حجاب منتشر کنند و گفت: همه ملت‌ها مخالف نقض حقوق بشر هستند و پوشیدن لباس مذهبی به معنای این نباید باشد که به محجبه‌ها با دیده حقارت بنگریم یا آنها را دست کم بگیریم.
وی افزود: داشتن حجاب حق قانونی بانوان نیجریه است.
captcha