صفات مورد تأکید قرآن از نگاه استاد آمریکایی
کد خبر: 3570421
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

صفات مورد تأکید قرآن از نگاه استاد آمریکایی

گروه بین‌الملل: «ریچارد گاندرمن»، استاد دانشگاه «ایندیانا»ی آمریکا در واکنش به ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به کشورش در مقاله‌ای دیدگاه خود را نسبت به قرآن و فرهنگ اسلامی با هموطنانش به اشتراک گذاشت.

انگلیسی/ سخاوت و مهمان‌نوازی؛ صفات مورد تأکید قرآن و فرهنگ اسلامی
گاندرمن در جمع مسلمانان سودان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The Conversation»، ریچارد گاندرمن، پزشک و استاد رادیولوژی، اطفال، آموزش پزشکی، علوم انسانی و انسان‌دوستی دانشگاه ایندیانا در این مقاله نوشته است: بسیاری از آمریکا‌یی‌ها هرگز یک کشور اسلامی را از نزدیک ندیده و اطلاعات زیادی در مورد اسلام ندارند؛ این حقیقت با این مسئله که ترامپ تلاش می‌کند تهدید تروریسم را با لغو ویزای 7 کشور اسلامی حل کند، ارتباط پیدا می‌کند.
وی افزود: من به تازگی از کشور سودان (یکی از این هفت کشور اسلامی) برگشته‌ام و امیدوارم که بتوانم تجربه خود را از اسلام به شما منتقل کنم. من آموخته‌ام که مهمان‌نوازی و بخشندگی صفاتی هستند که هم در فرهنگ اسلامی و هم در کتاب مقدس اسلام، قرآن بسیار مورد توجه هستند.

گاندرمن گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها شگفت‌‌زده خواهند شد، اگر بدانند که یکی از شخصیت‌های بسیار نام برده شده در قرآن ابراهیم [ع]
(69 بار) است. عیسی[ع] و موسی[ع] به فراوانی مورد اشاره قرار گرفته‌اند و یکی از داستان‌های پرتکرار فرهنگ اسلامی داستان مهمان‌نوازی زیبای ابراهیم[ع] است.
وی که به عنوان یک پزشک و رادیولوژیست برای آموزش به سودان رفته بود، افزود: مهمان‌نوازی از ویژگی‌های حضرت محمد[ص]، پیامبر اسلام است و داستان‌های متعددی در این رابطه در فرهنگ اسلامی وجود دارد و من خود در سودان مهمان‌نوازی در فرهنگ اسلامی را درک کردم.

گاندرمن گفت: تجربیات من در سودان سبب شد بفهمم که بخشندگی و مهمان‌نوازی از ویژگی‌های دین اسلام هستند نه تروریسم و افراط‌گرایی.
captcha