همایش «آرمان‌های انقلاب و صلح جهانی» در غنا
کد خبر: 3571102
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

همایش «آرمان‌های انقلاب و صلح جهانی» در غنا

گروه بین‌الملل: همایش «آرمان‌های انقلاب اسلامی و صلح جهانی» به مناسبت دهه فجر به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در غنا برگزار شد.

همایش «آرمان‌های انقلاب و صلح جهانی» در غنا + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این همایش در سالن کنفرانس کالج پزشکان «آكرا» با حضور شخصیت‌های دینی، سیاسی و علمی غنا و نیز سفیر، رایزن فرهنگی، اعضای سفارت و مدیران ارگان‌های ایرانی مقیم غنا برگزار شد.
در ابتدای این همایش دو فیلم مستند با موضوع معرفی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و توسعه گردشگری به نمایش درآمد و در ادامه نمایندگان سازمان‌ها و مراکز مختلف دینی و علمی غنا، پیام‌های جداگانه همبستگی و وحدت با ملت و دولت ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تقدیم كردند.
سپس محمدحسن ایپكچی، رایزن فرهنگی كشورمان در غنا طی سخنانی، نقش رهبری و بنیانگذار انقلاب بزرگ قرن بیستم، حضرت امام خمینی(ره) را پدیده مهم تاریخی خواند و تأثیرات آن را در تحولات بین‌المللی معاصر مورد تأکید قرار داد.
رایزن فرهنگی كشورمان همچنین با اشاره به شکوه دموکراسی و صلح در کشور غنا كه نمود بارز آن در پی برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور و بزرگداشت شصتمین سالگرد استقلال غنا نمایان بود، روند رو به رشد توسعه روابط فرهنگی دوجانبه ایران و غنا را اتفاقی ارزشمند در روابط دیرینه دو کشور دانست.
در ادامه، کویسی پرات، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه «اینسایت» و فعال سیاسی حامی فلسطین، در سخنرانی خود با اشاره به تداوم نهضت انقلاب اسلامی به رهبری ایران، نقش الگوی بی‌نظیر مکتب انقلاب اسلامی ایران را برای کشورهای جهان به‌ویژه جوامعی را که نیاز به مبارزات بیشتر علیه زورگویی‌های آمریکا و دسیسه‌های غرب دارند، ارزشمند خواند.
وی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی در عرصه جهان بین‌الملل؛ لفاظی‌های اخیر ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا را بی‌اثر دانست و همچنین حمایت جهانی از مسلمانان در برابر یاوه‌گویی‌های ترامپ را بحثی مهم در توسعه تحولات استقلال‌طلبی مردم جهان به‌خصوص تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و تداوم حرکت بی‌بدیل رهبر کبیر این انقلاب دانست.
کویسی پرات در ادامه ضمن بیان اهمیت پیروی مردم غنا با هر مذهب و عقیده از آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اسلامی، دچار اشتباه است؛ چرا که ایران انقلابی از ابتدای نهضت اسلامی خود به‌خوبی در مقابل همه تحریم‌ها ایستادگی كرده و به موفقیتی بزرگ رسیده است که البته این خود درسی شگرف برای روحیات مردم و دولت غنا خواهد بود.
در ادامه مالکی، سفیر ایران در غنا نیز ضمن اشاره به اهمیت برقراری صلح با کمک همه جوامع انسانی، گفتمان انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای نو در بنیانگذاری گفتمان کارآمد اسلامی دانست و آن را بر اساس معرفت‌شناسی اسلامی قلمداد كرد که در واقع پنجره‌ای جدید را برای آزادی دنیای معاصر از خشونت به روی مردم جهان گشوده است.
وی با تأكید بر اینكه اسلام بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، محبت و عشق به وجود انسانی را امری بنیادین می‌داند، گفت: آموزه‌های الهی صلح، ارزش‌های اخلاقی و عشق به همنوع را در کنار خود دارد. آیه 92 سوره انبیاء «اِنَ هذِهِ اُمَتُکُم اُمَةً وَاحِدَةً وَ اَنَا رَبُکُم فَاعبُدون»(این است آیین شما، آیینی واحد و من پروردگار شمایم، پس تنها مرا بپرستید) اشاره به همین معنی است.
مالكی ادامه داد: بررسی تاریخ بزرگ ایران اسلامی از زمان کوروش نیز بیانگر برابری، آزادی و رعایت حقوق انسانی است. انقلاب اسلامی هم نظریه برتر ساخت جهان صلح‌آمیز، نظامی برتر در عرصه بین‌الملل را در بردارد.
بنا بر اعلام این خبر، در حاشیه برگزاری این همایش، رایزن فرهنگی كشورمان و رئیس دانشگاه اسلامی غنا، با شبکه تلویزیونی «پان آفریکن»، با موضوع انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های آن مصاحبه کردند.
همچنین با تلاش رایزنی فرهنگی دو فیلم مستند مربوط به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران و نیز توسعه گردشگری، طی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در چندین نوبت توسط کانال تلویزیونی «تی وی آفریکا» و «پان آفریکن» غنا پخش خواهد شد.

همایش «آرمان‌های انقلاب و صلح جهانی» در غنا + عکس

همایش «آرمان‌های انقلاب و صلح جهانی» در غنا + عکس

همایش «آرمان‌های انقلاب و صلح جهانی» در غنا + عکس
captcha