انتقاد مقامات آلمان از قانون منع سفر مسلمانان به آمریکا
کد خبر: 3572489
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

انتقاد مقامات آلمان از قانون منع سفر مسلمانان به آمریکا

گروه بین‌الملل: پس از اعلام و امضای قانون منع سفر مسلمانان هفت کشور اسلامی توسط رئیس‌جمهور آمریکا، مقامات آلمان بلافاصله وارد عمل شدند و مواضعی در مخالفت با این قانون اتخاذ کردند.

انتقاد مقامات آلمان از قانون منع سفر مسلمانان به آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در برلین در خبری به ایکنا اعلام کرد: در اولین ساعات پس از اعلام این خبر، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خطاب به دولت آمریکا و ترامپ گفت: دستور ممنوعیت سفر ترامپ برای اتباع مسلمان غیرقابل توجیه است.
وی افزود: ضرورت مبارزه قاطعانه با تروریسم این مسئله را توجیه نمی‌کند که انسان‌ها از یک اصل و نسب خاص یا یک مذهب مشخص را تحت سوء ظن عمومی قرار دهیم.
بعد از سخنان مرکل، دیگر سیاستمداران آلمانی هم نسبت به این قانون معترض بودند. امید نوری‌پور، یکی از این سیاستمداران و سخنگو و نماینده گروه دوستی پارلمان آلمان و آمریکا بود که در سخنانی طنزگونه این چالش را به سخره گرفت.
این نماینده حزب سبز آلمان علاوه بر تابعیت آلمانی، تابعیت ایرانی را نیز دارد و مشمول قانون ضد مهاجرتی ترامپ شده است.
علاوه بر وی چندین هزار نفر ایرانی دیگر نیز که در خاک آلمان زندگی می‌کنند و برخی از آنها جزء چهره‌های مطرح هستند، مشمول این قانون شده‌اند.
در این بین «یواخیم گوک»، رئیس‌جمهور فدرال آلمان نیز در سخنانی شفاف خطاب به دولت آمریکا گفت: آمریکا با منع سفر مسلمانان روشی خطرناک را در پیش گرفته است. این رفتارها با ارزش‌های انسانی، برابری و آزادی دینی هیچ همخوانی ندارد.

captcha