آرمان‌ها و اندیشه انقلاب زنده است/ در برابر هرگونه تهدید با خرد و قدرت می‎ایستیم
کد خبر: 3572796
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
رئیس جمهور:

آرمان‌ها و اندیشه انقلاب زنده است/ در برابر هرگونه تهدید با خرد و قدرت می‎ایستیم

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: انقلاب ما در سراسر زندگی ما در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد؛ آرمان‌ها و اندیشه انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، پیش از ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران برگزار شد، با گرامیداشت یوم الله 22 بهمن گفت: امروز روز آزادی ملت بزرگ ایران و استقلال ایران و برپایی جمهوری اسلامی است. انقلاب ما از آن روز تا امروز فراز و نشیب های فراوانی را به خود دیده و بسیاری از رهبران و فرزندان دلیر خود را از دست داده، اما همچنان ملت ایران در پی آرمان های بلند انقلاب می رود و می دود.
وی افزود: امروز امام خمینی(ره)، آیت الله طالقانی شهید مطهری، شهید بهشتی و هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان، سرداران و دلاوران در میان ما نیستند و زنان و مردان خالص بی توقعی که در سراسر این کشور در شهر و روستا حماسه های بزرگ آفریده اند به دامان رحمت حق پیوسته‌اند، ولی دغدغه ما همه دغدغه سی و هشت سال پیش است؛ دغدغه ما پیشرفت، معنویت، عدالت، آزادی و حاکمیت ملی است و در یک کلمه دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است؛ همان راهی که به لطف الهی در سی و هشت سال گذشته با افتخار ادامه داده‌ایم و باید با گامهایی بلندتر تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه دهیم.
رئیس جمهور خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: انقلاب اسلامی ما نقطه عطف مهم تاریخ کشورمان است؛ تاریخ کشوری استبدادزده و استعمارزده. انقلاب 57 کشور ایران را از وابستگی به بیگانگان از وابستگی به آمریکا، آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار مردم قرار گرفت.
دکتر روحانی تصریح کرد: شما کدام انقلابی را سراغ دارید که هنوز دو ماه از پیروزی آن نگذشته باشد، مردم برای یک رفراندوم مهم پای صندوق آرا دعوت شده باشند؛ درست چهل و هفت روز بعد از پیروزی انقلاب، به فرمان امام(ره) مردم در صف های طولانی پای صندوق آرا رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رأی دادند، شما کدام انقلابی را سراغ دارید که در یکسالگی و در کمتر از 10 ماه، صاحب قانون اساسی شده باشد.
وی ادامه داد: کدام انقلابی را سراغ دارید که در سال اول انقلاب، 5 بار مردم پای صندوق آرا رفته باشند، کدام انقلابی را سراغ دارید که همه مسئولان بلندپایه کشور از طریق انتخابات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بار مسئولیت را بر دوش گرفته باشند.
دکتر روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب همه ایرانیان است، انقلاب همه مذاهب و اقوام ایرانی و همه گروهها و اقشار است، تصریح کرد: همه نسلها نه تنها نسل سی و  هشت سال پیش، نه تنها نسل بیست سال پیش، بلکه امروز هم جوانان و نوجوانان ما در تثبیت انقلاب و در ادامه راه آن همانند جوانان سال 57 با نشاط و ایثار راه انقلاب را ادامه می دهند.
وی افزود: همه آنهایی که امروز به نام اعتلای ایران، اقتدار ملت، پاسداشت میراث و تمدن اسلام و ایران، خواهان پیشرفت و توسعه جای جای این سرزمین هستند، میراث داران واقعی انقلاب هستند؛ همه آنها به انقلابی بودن خود فخر و افتخار می کنند. همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، رحمت، آزادگی، دفاع از حق، سلطه ستیزی، انصاف و اعتدال می دانند، فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست، یادآور شد: انقلاب ما در سراسر زندگی ما در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد؛ آرمان‌ها و اندیشه انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: به عنوان یک سرباز که از روز اول و از سال 41 و آغاز نهضت در همه فراز و نشیب های انقلاب اسلامی در کنار سرداران این انقلاب و معمار فقید و بزرگ انقلاب؛ امام راحل(ره) بوده‌ام، به صراحت می گویم بینش، منش و روش انقلابی بینش، منش و روشی برای جذب بیشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است.
وی با بیان اینکه انقلابی بودن، یعنی پویایی بیشتر، مقاومت بیشتر و آزادگی بیشتر، تصریح کرد: انقلابی بودن، با تنگ اندیشی و خودمداری، سازگار نیست؛ انقلاب یک دریا نیست، بلکه رود خروشان جاری است که نسل های امروز و فردا به این رود خروشان می پیوندند؛ امروز روزی است که ما باید انقلاب اسلامی را بیش از هر زمان دیگر تثبیت کرده و آن را تکامل ببخشیم.
رئیس جمهور افزود: امروز روز تثبیت نظام جمهوری و اسلامیت و جمهوریت نظام است؛ امروز روز تثبیت آزادی و استقلال و حقوق اساسی ملت ایران است؛ امروز روز احقاق حقوق شهروندی تک تک افراد این ملت و روز کرامت همه مردم این سرزمین است؛ امروز روزی است که همه باید احساس برابری در برابر قانون کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: ‌زمانی انقلاب ما به اهداف بلندش رسیده است که این جناح و آن جناح، جوان و پیر، مدیر و غیر مدیر و مسئول و غیر مسئول و تمام افراد این ملت همه در برابر قانون برابر باشند و امتیازخواهی و ویژه خواری در کشور برای همیشه رخت ببندد و وقتی انقلاب به قله رسیده که اعتماد ما به همدیگر به سرمنزل کمال رسیده باشد و امید ملت ما نسبت به این نظام و انقلاب روز به روز بیشتر شود.
دکتر روحانی با بیان اینکه تکلیف ما در برابر انقلاب راستگویی و درست کرداری است، گفت: تکلیف ما در برابر انقلاب پاسخگویی در برابر ملت بزرگ و دورکردن تنش و تشنج از جامعه و کشور است و راه را برای توسعه، تعالی و پیشرفت کشور باز کنیم و از ملت و مردم رفع نگرانی کنیم و معیشت مردم را برای زندگی راحت تر آماده کنیم و نخبگان و فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی به طور کامل احساس امنیت کنند.
وی اظهار کرد: این انقلاب راه های سخت و دشواری را طی کرده است؛ از امواج ترور و جنگ و تجاوز در سال های اولیه اما از این مشکلات با فداکاری ملت رهانیده شدیم؛ شهیدان سربلند، جانبازان پرافتخار و آزادگان سرافراز ما همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس سندها و پرچم های پرافتخار این ملت و این کشور هستند.
رئیس جمهور گفت: باید در برابر شهیدان و ایثارگران و آزادگان سر تعظیم فرود بیاوریم و به جهان اعلام کنیم که راه ما راه شهیدان و ایثارگران است و ما از مسیر انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب در هیچ شرایطی دست برنخواهیم داشت.
وی با تأکید بر اینکه ملت ما در پیچ و خم های سخت انقلاب راه و مسیر خود را با رهنمودهای رهبری هرگز گم نکرد و مشکلات را پشت سر گذاشت، افزود: این ملت در عرصه بین المللی شرایط تهدید و جنگ را به صلح تبدیل کرد و اقتصاد ما نیز در حال گذار از مسیر رکود و بی رونقی به رونق و پیشرفت است، تورم مهار شده و زیرساخت های ما در صنعت نفت، حمل و نقل و کشاورزی روز به روز به سمت پیشرفت و تعالی ادامه پیدا می کند؛ بهداشت، آموزش و پرورش، علم و فناوری، تأمین اجتماعی و پژوهش در مراحل شکوفایی خود قرار دارد.
دکتر روحانی به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: ما برای دفاع از حقوق مان همه با هم پشت سر رهبری ایستادگی کردیم و نتایج بسیار بلندی را به دست آوردیم؛ امروز حق هسته ای ما را همه پذیرفته اند و امروز خوشحالیم که صنعت هسته ای ما محصولات خود را به دنیا صادر می کند و در مسیر تجارت بین المللی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آب سنگین تولیدی دانشمندان جوان عزیز این کشور به آمریکا و روسیه و دیگر کشورها صادر می شود و در زمینه رآکتور اراک به بازطراحی جدیدی دست یافتیم و رآکتور اراک مدرن تر از گذشته بازسازی و کامل خواهد شد؛ در زمینه سانتریفیوژ به IR8 که یکی از مدرنترین سانتریفیوژهاست دست یافتیم و در هفته های گذشته UF6 به آن تزریق شد که این مسئله به معنای پیشرفت جوانان و دانشمندان ما در علوم و تحقیقات هسته ای است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز حق خود را در مسئله هسته ای بازپس گرفتیم، اظهار کرد: از اول انقلاب تا پایان سال گذشته حتی یک گرم کیک زرد وارد نکرده بودیم و بدخواهان راه معامله و تجارت را در این زمینه برای مردم ما سد کرده بودند اما طی چند ماه گذشته بیش از 350 تن اورانیوم و کیک زرد وارد کشور کردیم.
وی تصریح کرد: کسانی که می گویند ملت ایران در حال پیشرفت نیست و بدخواهان خارج نشین که القا می کنند که در طول 38 سال گذشته ایران به سمت پسرفت و عقب افتادگی رفته باید به پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف توجه کنند.
دکتر روحانی افزود: ما در اجلاس اوپک با دیپلماسی موفق حق ملت ایران را در تولید و صادرات نفت پس گرفتیم که این افتخار برای ملت ماست؛‌ آمریکایی ها یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار از اموال ما را در بانک های خود نگه داشته بودند که از آنها پس گرفتیم.
وی با اشاره به خیانت آمریکا در قبال اموال ایران گفت: در برابر آمریکایی که به حقوق ملت ما تجاوز کرده بود و با دادگاه های ساختگی خود در سال های گذشته اموال ما را غصب کرده بود به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کردیم و تا دستیابی به حقوق ملت حقوقدانان، سیاستمداران و دیپلمات های ما از پای نخواهند نشست.
رئیس جمهور با اشاره به رشد ایران در کاهش تولید و رونق اقتصادی و پیشرفت ها در زمینه های مختلف اظهار کرد: این پیشرفت ها نشان می دهد که در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی راه و مسیر به خوبی و به درستی طی می شود و کسانی که فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی فقط شعار می هد و در عمل پیشرفتی ندارد، بشنوند که ما امروز در بسیاری از زمینه ها در دنیا جزو 10 کشور اول جهان هستیم؛ حال این شرایط را با 38 سال پیش مقایسه کنید که کشوری وابسته و واردکننده بودیم.
وی با اشاره به تلاش دولت در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی گفت: در طول سه سال و نیم گذشته تولید سلاح های سبک ما 15 برابر شده است؛ اقلام مهم استراتژیک و راهبردی ما در دولت یازدهم به اندازه حدود یک و نیم برابر ده سال گذشته بوده است بنابراین دولت یازدهم در همه زوایای این ملت بزرگ برای دفاع در برابر دشمنان خودش هوشیاری و بیداری کامل دارد.
دکتر روحانی افزود: با این حال هنوز راه فراوانی پیش روی ما باقی مانده است و ما می دانیم ملت ما خواهان زندگی بهتر است و این حق آنهاست؛ نخبگان و اندیشمندان و هنرمندان و دانشگاهیان و تشکل ها و اقوام ما خواستار فضای بازتر و مناسبتری برای فعالیت خود هستند و از تنگ نظری ها گله دارند.
وی تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا با فساد بجنگیم با ویژه خواری ها مبارزه کنیم چرا که تا فساد هست، رونق اقتصادی و پیشرفت مورد انتظار این ملت و دولت امکان پذیر نیست؛ ما هنوز در این جامعه با مشکلات فراوانی در زمینه حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق فراوان، بیکاری و فقر داریم که این به آن معناست که راه انقلاب را با مدیریت جهادی باید ادامه دهیم و ادامه خواهیم داد تا علی رغم بدخواهی ها به همه اهداف بلند انقلاب دست پیدا کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام برای رسیدن به پیشرفت، اظهار کرد: اگر می خواهیم به پیشرفت برسیم، راهش اخلاق، اعتماد به همدیگر، کمک کردن و وحدت بین قوای سه گانه است که البته رابطه خوبی بین قوای سه گانه، نیروهای مسلح و سایر نیروها و همه ارگان هایی است که مدافع این سرزمین، ملت ها و حرم و مقدسات هستند.
وی با بیان اینکه هر کس به دنبال سیاه نمایی، دو قطبی کردن جامعه و ایجاد تنش در جامعه است، انقلابی نیست، گفت: ما برای انقلاب معیار داریم و معیار ما خط امام، راه امام و خط مقام معظم رهبری و قانون اساسی است و سلیقه ها و جناج بندی ها و منافع شخصی نباید معیار باشند.
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات به وجود آمده در سطح منطقه و جهان گفت: علی رغم این مشکلات ملت بزرگ و غیور ایران با حماسه امروز و هر روزش هراسی به دل راه نخواهد داد و تازه کارانی که در منطقه و جهان قدرت را به دست گرفته اند باید بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با احترام و تکریم سخن گفت؛ اگر کسی دولت یا نیروهای مسلح ما را تهدید کند بداند ملت ما ملت یکپارجه و آگاه است و در برابر بدخواهان و دشمنان تا آخر ایستادگی خواهد کرد.
دکتر روحانی ادامه داد: ما مردمی آگاه و هوشیار داریم که منطقی فرهیخته دارند که بلوغ و تعادل و هنرمندی و هوشمندی خود را در بزنگاه های تاریخی به خوبی نشان داده اند؛ همین چند هفته پیش در وداع با فرزند خود، در تشییع آیت الله هاشمی این ملت هوشمندی، بیداری و آگاهی خود را نشان داد و جونان، نخبگان و فعالان سیاسی علی رغم برخی ناملایمات همواره پشتوانه انقلاب و نظام بوده اند و هستند و خواهند بود.
وی تصریح کرد: ما در برابر هرگونه تهدید و نابخردی و آتش افروزی با خرد و استقامت و ایستادگی با قدرت خواهیم ایستاد؛ هرچند ما به دنبال تنش و تشنج در منطقه و جهان نیستیم اما در برابر کسانی که چشم طمع داشته باشند با قدرت ایستادگی می کنیم؛ ایران بیشه شیران است و هیچ کس نمی تواند نگاه بدی به این کشور بزرگ و عزیز داشته باشد.
رئیس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردیبهشت سال آینده گفت: ما در ماه های آینده قدرت خود را پای صندوق آرا نشان خواهیم داد؛ زبان گویای ملت ایران صندوق رأی خواهد بود.
captcha