ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود
کد خبر: 3575522
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کاظم جلالی اعلام کرد:

ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود

گروه سیاسی: ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین سوم اسفندماه، با حضور هیئت‌هایی از 80 کشور و با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کاظم جلالی، سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، صبح امروز، 30 بهمن‌ماه، در نشستی خبری با اشاره به تاریخچه برگزاری این کنفرانس بین‌المللی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی سال 1369 قانون حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین و مردم فلسطین را تصویب کرد و از آن پس تاکنون پنج کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در سال‌های 70، 80، 85، 87 و 90 برگزار شده و امسال ششمین کنفرانس با شعار «همه با هم در حمایت از فلسطین» طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، سوم و چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس در شرایط حساس کنونی در منطقه و سرزمین‌های اشغالی گفت: امروز تمام تلاش‌ها انجام شده تا فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام جای خود را به دیگر مسائل بدهد در حالی که مسئله فلسطین یک موضوع اجماعی است و اصولاً ملت‌های مسلمان فکر و ذهنشان با مسئله فلسطین گره خورده است؛ خصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) این توجهات بیشتر شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره‌ای رهبران عرب و برخی دولت‌های عربی پیشقراول مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند اما پس از پیمان کمپ‌دیوید این تلاش‌ها خاتمه یافت و آنها اعلام عجز کردند؛ از آن پس برخی گروه‌های فلسطینی سردمداری مبارزه را به دست گرفتند اما در دهه 90 این گروه‌ها روند صلح و سازش را در پیش گرفتند در چنین شرایطی مقاومت از متن مردم شکل گرفت و پس از آنکه رژیم صهیونیستی به لبنان حمله و بیروت را اشغال می‌کند گروه‌های مردمی با الهام از انقلاب اسلامی مبارزه با رژیم صهیونیستی را آغاز کردند.

جلالی با اشاره به شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت گفت: برای اولین‌بار رژیم صهیونیستی در سال 2000 طعم تلخ شکست را چشید و مجبور شد از لبنان خارج شود؛ از همان زمان برای از بین بردن جریان‌های مقاومت برنامه‌ریزی کردند و در این مسیر تلاش کردند با روند سیاسی این مسئله را پیگیری کنند و یا با طرح اختلافات قومیتی و حزبی و ترور افرادی همچون رفیق حریری و تلاش برای راه‌اندازی جنگ داخلی به موفقیت دست پیدا کنند اما زمانی که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، در سال 2006 به صورت مستقیم حمله کردند اما در جنگ 33 روزه شکست خوردند و پس از آن غزه را تحریم کردند و سپس به این منطقه حمله بردند اما باز هم شکست خوردند.

وی ادامه داد: پس از این شکست‌ها، از سال 2014 و با تشکیل گروه‌های تروریستی و تشدید فعالیت‌های این گروه‌ها در منطقه روند به سمت دیگری پیش رفت و زمانی که مقاومت توانسته بود پیروزی‌هایی را به دست آورد و مسلمانان یکپارچه ایستادگی می‌کردند، یکباره با حضور گروه‌های تروریستی روند به سمتی رفت که موضوع اصلی غرب آسیا و کشورهای اسلامی مقولاتی مانند امنیت، خشونت، تروریسم و افراط گری و طائفه گری شود.

سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با اشاره به بحران‌هایی که در سوریه، یمن، عراق و بحرین شکل گرفته، اظهار کرد: این اتفاقات حکایت از آن دارد که عقبه‌ای آمریکایی ـ صهیونی و با پشتوانه تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و در پی آن فلسطین به مسئله دسته چندم تبدیل شد.

جلالی افزود: از سوی دیگر حتی سازمان‌‌های اسلامی از جمله سازمان همکاری‌های اسلامی که به واسطه آتش‌سوزی مسجدالاقصی ایجاد شد هم به جای موضوع فلسطین مسائل دیگری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به موضوع فلسطین تنها در حاشیه بیانیه‌هایی که صادر می‌کند می‌پردازد.
وی با اشاره به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از این شرایط برای از بین بردن نمادهای اسلامی در سرزمین‌های اشغالی گفت: مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین یکی از نمادهای اسلامی است که حفاری‌های زیادی از سوی رژیم صهیونیستی در اطراف آن ایجاد شده که با هدف از بین بردن این نماد صورت می‌گیرد؛ همچنین قانونی تصویب کرده که دیگر اذان در مناطق اشغالی پخش نشود.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه گسترش شهرک‌سازی‌ها از دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: آنها قانونی تصویب کردند که در پی آن می‌توانند در هر نقطه‌ای که می‌خواهند شهرک‌سازی کنند؛ آن قدر آش این موضوع شور شد که شورای امنیت سازمان ملل هم علیه آن بیانیه صادر کرد، هرچند رژیم صهیونیستی به این بیانیه توجهی نکرد.
جلالی همچنین تصریح کرد: علاوه بر موضوع شرایط سختی که بر غره حاکم است، کرانه باختری هم وضعیت خوبی ندارد غمناک‌تر از آن اینکه کشورهای عربی رویکرد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند و در حال شکل‌گیری عقبه ارتجاع عربی ـ صهیونی علیه جریان مقاومت هستند.
وی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته شاهد مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی هستیم، اظهار کرد: هرچند رژیم صهیونیستی بر راه حل سازش دمید اما آنها نشان دادند رژیمی نیستند که اهل سازش باشند و کسانی که راه سازش را باور داشتند، متوجه شدند که راه خطایی است.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: در این کنفرانس می‌خواهیم اولاً بگوییم که امت اسلامی و دولت‌های اسلامی باید روی موضوع اول جهان اسلامی؛ یعنی فلسطین متحد باشند و بر روی موضوع قدس تمرکز کنند و با صهیونیست‌سازی قدس مقابله شود.
جلالی گفت: مسئله دیگری که مطرح است، سخنان رئیس‌جمهور جدید آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به سرزمین قدس است؛ هرچند رئیس‌جمهور آمریکا این سخنان را دیگر مطرح نکرده اما خط خطرناکی است که مطرح شده و باید نسبت به آن موضع داشته باشیم.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به تفاوت کنفرانس ششم یا کنفرانس‌های گذشته اظهار کرد: در این کنفرانس قرار است علاوه بر نمایندگان و هیئت‌های پارلمانی، احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی حامی مقاومت نیز حضور داشته باشند.
وی گفت: در این کنفرانس هیئت‌هایی از 80 کشور حضور پیدا می‌کنند که برخی در سطح رؤسای پارلمانی، برخی در سطح نواب رئیس و برخی در سطح رؤسای کمیسیون‌های مربوطه حاضر می‌شوند؛ همچنین برخی شخصیت‌ها و فعالان برجسته مقاومت نیز مهمان این کنفرانس خواهند بود.
جلالی با اشاره به برگزاری کمیته‌های تخصصی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی کنفرانس گفت: کمیته‌های پارلمانی، جوانان، گروه‌ها و سازمان‌های غیر مردمی و نهضتی‌ها، 4 کمیته‌هایی هستند که در حاشیه این کنفرانس تشکیل جلسه خواهند داد؛ همچنین کمیته‌ای برای تنظیم بیانیه پایانی تشکیل خواهد شد.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: این کنفرانس به ریاست علی لاریجانی و با اهتمام ایشان برگزار شده و نمایندگانی که به این مسئله اهتمام دارند در جلسات این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: افتتاحیه این مراسم سه شنبه، 3 اسفندماه با پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور سران سه قوه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد و پس این مراسم جلسات کنفرانس ادامه خواهد داشت.
جلالی ادامه داد: جلسه اختتامیه نیز عصر روز چهارشنبه، 4 اسفندماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور، برگزار می‌شود؛ در این مراسم قرار است از برخی شخصیت‌های برجسته جریان مقاومت تجلیل شود و نیز سمفونی مقاومت در این مراسم برگزار می‌شود.

captcha