پاپ: تروریسم با هیچ دینی ارتباط ندارد
کد خبر: 3575557
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

پاپ: تروریسم با هیچ دینی ارتباط ندارد

گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز، 29 بهمن، با ارسال پیامی به صدها نفر از رهبران ادیان و جوامع که در کالیفرنیا گرد هم آمده‌اند، از راه‌ نداشتن تروریسم در ادیان سخن گفت.

پاپ: تروریسم با هیچ دینی ارتباط ندارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Catholic News Agency»، پاپ در پیام خود گفت: هیچ‌کس جنایتکار و هیچ دینی، تروریستی نیست.

وی افزود: تروریسم مسیحی وجود ندارد، تروریسم یهودی وجود ندارد و تروریسم اسلامی هم وجود ندارد؛ این‌ها وجود ندارند.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: افراد فقیر و فقیرتر متهم به خشونت می‌شوند، با این حال بدون وجود فرصت‌های برابر؛ اشکال مختلف خشونت و درگیری، زمینی حاصلخیز برای رشد پیدا کرده و در نهایت منفجر می‌شوند.

پاپ فرانسیس گفت: در میان همه جوامع و ادیان، کسانی هستند که به سمت افراط‌گرایی و خشونت می‌روند و به خاطر تعمیم‌هایی که از سر ناشکیبایی شکل می‌گیرند، این عده قدرت می‌گیرند زیرا عامل تغذیه آن‌ها خشونت و بیگانه‌ستیزی است.

وی گفت: «من از شما تقاضا می‌کنم که بیایید با هم تمام تلاش خود را به کار گیریم که هرجا نفرتی هست؛ عشق بکاریم، هرکجا آسیب هست؛ گذشت بکاریم، هرکجا اختلاف هست؛ وحدت بکاریم و هرکجا خطا هست؛ حقیقت بکاریم».

گردهمایی جنبش‌های مردمی با حضور رهبران ادیان و جوامع مختلف از جمعه، 28 بهمن آغاز شده است و تا 1 اسفند ماه در شهر «مدستو» در ایالت کالیفرنیای آمریکا ادامه دارد.

captcha