انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از شیوه محاکمه غیرنظامیان در بحرین
کد خبر: 3577680
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از شیوه محاکمه غیرنظامیان در بحرین

گروه بین‌الملل: سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم مقامات بحرین برای تصویب قانونی که محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را مجاز می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از شیوه محاکمه غیرنظامیان در بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، در این بیانیه که دیروز، پنجم اسفندماه، منتشر شد، آمده است: توجیه بررسی تصویب این قانون در پارلمان، گسترش پدیده تروریسم در منطقه و روان بودن روند و سرعت دادرسی در دادگاه‌های نظامی از نظر بازجویی و محاکمه است.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که تاکنون موارد متعدد و سازمان‌یافته‌ای از نقض حقوق افراد در روند محاکمه عادلانه را ثبت کرده است و این موارد در محاکمه مخالفان سیاسی بحرینی در دادگاه‌های مدنی و نظامی اتفاق افتاده است.
«جو استورک»، معاون رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز تصریح کرد: دادگاه‌های بحرین، اعم از دادگاه‌های مدنی و نظامی، بخشی از سامانه سرکوبگری است که تمام اصول بین‌المللی محاکمه مخالفان سیاسی در دادگاه‌ها را به سخره گرفته است.
وی افزود: راه حل این موضوع، افزایش سرعت و روند دادرسی در دادگاه‌های بحرین نیست، زیرا همین روند دادرسی کنونی نیز به شدت اجحاف‌آمیز است.
captcha