چاپ 60 هزار جلد قرآن کریم برای ترویج وقف مصحف شریف/ اولویت مناطق محروم
کد خبر: 3577890
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
حجت‌الاسلام موسوی‌متقی خبر داد:

چاپ 60 هزار جلد قرآن کریم برای ترویج وقف مصحف شریف/ اولویت مناطق محروم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اقدام این سازمان برای چاپ قرآن با قیمت مناسب به منظور ترویج فرهنگ وقف قرآن در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی‌متقی با اشاره به اهمیت وقف، گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآن کریم؛ سازمان اوقاف و امور خیریه با چاپ قرآن و ارائه آن با قیمت مناسب جهت وقف در مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی و دینی، حرکتی تازه را در این راستا را آغاز کرده است.
موسوی متقی افزود: این اقدام موثر و ارزشمند از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف قرآن کریم در سطح کشور است که ارائه مصحف شریف با قیمتی مناسب به منظور وقف قرآن در مناطق محروم را میسر می‌سازد.
وی ادامه داد: در اولین گام 60 هزار جلد قرآن کریم در دو قطع رقعی و وزیری با کیفیتی خوب چاپ و با قیمت هفت هزار تومان در اختیار خیران و واقفان قرار خواهد گرفت تا آنها زمینه وقف این کتاب آسمانی شریف را فراهم نمایند .
موسوی متقی ادامه داد: این قرآن‌ها با قطع وزیری؛ خط عثمان‌طه و ترجمه آیت‌الله یزدی و با قطع رقعی با خط عثمان‌ طه و بدون ترجمه است که هر دو با قیمت هفت هزار تومان جهت وقف ارائه می‌شود.
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف اظهار کرد: در این قرآن‌ها ضمن قرار‌ گرفتن صفحه‌ای با عنوان وقف مصحف شریف، وقف‌نامه‌ای قرار گرفته که واقف می‌تواند مشخصات خود و یا محلی که قرآن را برای آنجا وقف کرده را در آن ثبت کند تا کسانی که از قرآن‌های موقوفه استفاده می‌کنند، از نیت واقف باخبر شده و قرآن را به محل دیگری انتقال ندهند.
موسوی متقی تصریح کرد: خیرانی که قصد دارند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند می‌توانند بدون محدودیت هر تعداد مصحف شریف با قیمت 7 هزار تومان تهیه و در مناطق محروم وقف کنند.
 وی اضافه کرد: همچنین یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف این است که به محض اتمام 60 هزار جلد قرآن چاپ شده ضمن ادامه این کار باز هم با چاپ قرآن کریم مشارکت مردم را در وقف قرآن تسهیل کند.
موسوی‌متقی با بیان اهداف این طرح، گفت: هدف این است که خود خیران مصاحف شریف را در مناطق محروم توزیع کنند اما اگر این کار برای آنها سخت است و یا جایی را سراغ ندارند سازمان اوقاف ضمن شناسایی مناطق محروم، قرآن‌هایی را که خیران تهیه کرده‌اند در مناطق محروم توزیع می‌کند.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف در پایان افزود: افرادی که علاقه‌مند به تهیه و وقف این قرآن هستند، می‌توانند با شماره تلفن 64871166 تماس بگیرند
captcha