روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس
کد خبر: 3578296
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس

گروه بین‌الملل: شیخ «عاطف محمد محمود سعید»، روشندل مصری در روستای «ابوغراره» استان «بحیره» مصر زندگی می‌کند، او با وجود محرومیت از نعمت بینایی، موفق به حفظ کل قرآن شده است.

روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس
شیخ عاطف، روشندل حافظ قرآن مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الیوم السابع» مصر، استان «بحیره» در مصر کانون پرورش اهالی قرآن، علما و اندیشمندان است، رمضان امسال بود که کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن آقایان و بانوان مالزی، «میاده محمود محمود عبدالرحیم»، از دختران استان بحیره را در رشته حفظ و ترتیل قرآن به عنوان نفر اول در بخش بانوان و «عبدالله سعید محمد بیومی القزاز»، از پسران این استان را به عنوان نفر اول رشته حفظ و ترتیل آقایان در دوره پنجاه و هشتم این رقابت‌ها اعلام کرد.
علاوه بر این نخبگان و فعالان قرآنی شیخ «عاطف محمد محمود سعید»، روشندل مصری نیز اهل روستای «ابوغراره» در شهر «ابوالمطامیر» استان بحیره است که با وجود محرومیت از دیدن آفتاب و نور و روشنایی، خداوند قلبش را با نور قرآن روشن کرده است.
تنگدستی مانع پیشرفت نشد
او با وجود این‌که از همان بدو تولد از نعمت بینایی محروم بوده و در خانواده‌ای فقیر رشد یافته است، از کودکی به گوش‌دادن به آیات قرآن روی آورده و با یادگیری فن تجوید در جوانی و در سن 36 سالگی توانسته است کل قرآن را حفظ کند.
پدر او نزد اربابان روستا کار کرده تا بتواند رزق و روزی حلال و لقمه نانی برای خانواده 7 نفری‌اش که یکی از آن‌ها شیخ عاطف بوده است، کسب کند.
شیخ عاطف تعمیرکار دوچرخه است و از این راه امرار معاش می‌کند، او در این باره به الیوم السابع می‌گوید: این شغل را چند سال پیش شروع کردم، ابتدا نزد دو نفر کار می‌کردم تا آن را یاد بگیرم و پس از مهارت در این حرفه، برای خودم کار کردم و اکنون می‌توانم هر عیبی در دوچرخه را رفع و آن را تعمیر کنم.  
عزت نفس شیخ عاطف
او عزت نفس دارد و کمک‌های مالی را رد می‌کند و یکی از آرزوهایش این است که شغل مناسب‌تری داشته باشد که نزدیک خانه‌اش باشد؛ چون کاری که در حال حاضر دارد، دائمی نبوده و پاسخگوی تمام نیازهای خانواده‌اش نیست.
این روشندل مصری می‌افزاید: خدا را شکر که خداوند نعمت بصیرت به من داده و با وجود نابینایی توفیق حفظ کامل قرآن را به من عطا کرده است.
شیخ عاطف همچنین گفت: من از 26 سالگی تلاش برای حفظ قرآن را آغاز کردم و 10 سال طول کشید تا کل قرآن را حفظ کنم، الحمدلله خداوند به من لطف داشت و توانستم با کمک افراد خیّر از جمله شیخ شعبان و اساتید دیگری قرآن را حفظ کنم.
آرزویم رفتن به حج است
وی تصریح کرد: امیدوارم خدا از من راضی باشد و آرزویم رفتن خودم و پدر و مادرم به حج و سپس ساختن خانه‌ام است.
شیخ عاطف که ازدواج کرده و 4 فرزند پسر دارد، در این باره می‌گوید: سال 2002 با دختر خاله‌ام ازدواج کردم، خداوند چهار پسر به من عطا کرده؛ اسامه کلاس اول ابتدایی و عمر کلاس سوم است و احمد فرزند دیگرم و محمد نیز دو ماهه است.
آمادگی برای تعلیم قرآن به نسل جدید
عاطف سعید در پایان بیان کرد: من اکنون آمادگی این را دارم که قرآن را به نسل‌های جدید آموزش داده و کاری مورد رضایت الهی و مستوجب پاداش در آخرت انجام دهم.
روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس
شیخ عاطف در حال تعمیر دوچرخه

روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس
سقف خانه شیخ عاطف که از چوب و علف خشک ساخته شده است

روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس

روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس
آشپزخانه‌ای محقر

روشندلی که با نور دل حافظ قرآن شد + عکس
کارگاه تعمیر دوچرخه شیخ عاطف
captcha