استقبال از برنامه درهای باز مرکز اسلامی «بیرمنگام» آمریکا
کد خبر: 3578717
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

استقبال از برنامه درهای باز مرکز اسلامی «بیرمنگام» آمریکا

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی شهر «بیرمنگام» در ایالت «آلاباما» آمریکا دیروز یکشنبه، 8 اسفند، میزبان مراسم درهای باز بود که با استقبال بیش از هزار نفر از غیرمسلمانان مواجه شد.

استقبال از برنامه درهای باز مرکز اسلامی «بیرمنگام» آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از «wbrc»، در این مراسم که در مرکز اسلامی هلال احمر به میزبانی مرکز اسلامی بیرمنگام برگزار شد، بیش از هزار نفر که اغلب از جوانان غیرمسلمان بودند، برای آشنایی با اسلام شرکت کردند.
«ریم شریبه»، مسئول برگزاری برنامه‌های بین ادیان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی ایالت آلاباما در این باره گفت: حمایت‌ها بیش از انتظار ما بود و نشان داد مردم زیادی مشتاق هستند با اسلام آشنا شوند.
وی افزود: انتظار داشتم بیشتر سؤالات در مورد مسلمان شدن و تجربه مسلمان بودن در آمریکا و ایالت آلاباما باشد اما در واقع اغلب پرسش‌ها درباره اسلام بود.
چند نفر از کارشناسان اسلامی به سؤالات شرکت‌کنندگان در مورد اسلام، جایگاه زنان در اسلام و نماز پاسخ دادند.
در طول مراسم بانوان مسلمان مسجد نحوه پوشیدن حجاب را به زنان غیرمسلمان آموزش دادند و تعدادی از کتاب‌های اسلامی و قرآن کریم به زبان انگلیسی نیز به نمایش گذاشته شد.
یکی از شرکت‌کنندگان گفت: ما اینجا آمدیم تا به مسلمانان نشان دهیم که در کنارشان هستیم و آمریکا کشور آن‌ها نیز هست، پس نباید نگران چیزی باشند.
captcha