تلاش کنیم سیاست‌مان براساس ارزش‌های قرآنی باشد
کد خبر: 3578952
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
وزیر ارشاد:

تلاش کنیم سیاست‌مان براساس ارزش‌های قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه هفته‌های قرآن و عترت استان گلستان،‌گفت: قرآن مسیر اصلی ما برای رسیدن به قله های تعالی و توسعه و فضیلت است و اگر می خواهیم انسان های سالم و پاکدست در جامعه داشته باشیم باید به گفتمان قرآن توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه جشنواره‌ها و هفته قرآن و عترت استان گلستان که صبح دوشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، طی سخنانی گفت: نیمی از پنج هزار کانون قرآنی در سطح کشور توسط معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‌شود.
وی افزود: برای بیمه قرآنیان قدم‌های مثبتی برداشته‌ایم و اخیراً دو هزار نفر را  بیمه کرده‌ایم. برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در سطح کشور هم از دیگر اقدامات مهم معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گفتمان حاکم بر کشور باید قرآنی باشد، گفت: قرآن مسیر اصلی ما برای رسیدن به قله‌های تعالی و توسعه و فضیلت است و اگر می‌خواهیم انسان‌های سالم و پاکدست در جامعه داشته باشیم باید به گفتمان قرآن توجه کنیم.
صالحی امیری تصریح کرد: راه نجات جامعه خسته از زندگی ماشینی، بازگشت به فرهنگ قرآن است و قرآن از بدو تولد تا انتهای زندگی می‌تواند راهنمای ما باشد.
وی ادامه داد: چالش‌های بزرگ جامعه ناشی از فاصله با قرآن است و اگر جامعه به نور قرآن منور شود اجزای آن پاک خواهد شد. بنای ما برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های انسانی باید در چارچوب قرآن باشد.
وی یادآور شد: امروز باید بیش از گذشته با قرآن آشتی کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند که تلاشش را برای توسعه فرهنگ قرآن به کار بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه، گفت: با تشکیل این معاونت نشان دادیم که ارزش زیادی برای قرآن قائل هستیم و هر میزان در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم در آینده برداشت خواهیم کرد.
صالحی امیری افزود: سیاست و اقتصاد ما باید مبتنی بر ارزش‌های قرآنی باشد زیرا در سیاست قرآنی مبانی انسان شناختی نهفته است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت در استان گلستان گفت: جامعه قرآنی گلستان سرشار از گل‌های متنوع است و در این دیار همه اقوام متوسل به قرآن هستند.
صالحی امیری با بیان اینکه ترکمن‌ها از علاقمندان به قرآن و اهل بیت(ع) هستند، گفت: شهیده قرآنی نازقلیچی افتخار ایران، استان گلستان و ترکمن‌هاست و ما تلاش خود را خواهیم کرد تا این شخصیت را به عنوان نمونه‌ای در دنیای اسلام معرفی کنیم.
وی افزود: شهیده نازقلیچی نشان داد که یک زن می‌تواند آنچنان متعالی گردد که تا کهکشان عروج کند و به حد اعلای کمال انسانی برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این وزارت در حوزه عترت و قرآن گفت: تلاش ما این است تا در سال آینده سرمایه گذاری بیشتری در حوزه قرآن و عترت داشته باشیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا گفتمان قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند.
صالحی امیری بیان کرد: قرآن اکسیر نجات بخش جامعه و نوری است که مسیر درست را نشان می‌دهد و موجب معرفت افزایی می‌شود. قرآن مانند چشمه جوشانی است که تمام انسان‌ها را سیراب می‌کند و امام راحل(ره) هم تا آخرین دقایق عمر خود به قرآن متوسل بود.
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای ما هم تا لحظات آخر برای اتصال به معبود به قرآن متوسل می‌شدند زیرا راه نجات ملت توسط قرآن است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ - ۱۸:۰۴
0
0
فقط حرف
فقط در زبان

اگر مسیر اصلی قرآن است،این چه جشنواره فجری است که برپاکرده اید؟
اگر قرآن اصل است،این چه وضع موسیقی و کنسرت و ...است؟
اکر قرآنیان مهم اند چرا باآنها در خور شأنشون برخورد نمیشه
چرا معاونت قرآن و عترت از جنس قرآنیان نیست؟
چرابه اندازه ی هنرمندان به قرآنیان اهمیت داده نمی شود؟
مگر چه فرقی بین قرآنیان و هنرمندان است؟
مگر اینطور نیست که بازیگران جزئی از یک معاونت و قرآنیان هم جزئی از یک معاونت دیگر وزارت ارشاد است
پس چرا اینهم تفاوت ؟
captcha