بانوی فلسطینی نسخه کامل قرآن را کتابت کرد
کد خبر: 3579123
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

بانوی فلسطینی نسخه کامل قرآن را کتابت کرد

گروه بین‌الملل: «سعدیه العقاد»، بانوی فلسطینی ساکن نوار غزه است كه توانست به مدت سه سال نسخه کامل قرآن کریم را کتابت کند.

بانوی فلسطینی نسخه کامل قرآن را کتابت کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه مستقل «المصریون»، سعدیه العقاد، بانوی جوان فلسطینی است که 24 سال سن دارد و ساکن شهر «خانیونس» در جنوب نوار غزه است.
وی کار کتابت کلام وحی را در سال 2014 میلادی و پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه آغاز کرد و افراد خانواده سعدیه مشوق اصلی وی برای انجام این فعالیت معنوی بودند.
سعدیه العقاد درباره انگیزه خود از کتابت نسخه‌ای کامل از قرآن کریم می‌گوید: «نخستین هدف من از این امر معنوی نزدیکی به ذات مقدس حق تعالی بود و دیگر این که می‌خواستم با کتابت قرآن، هدیه‌ای نفیس برای تقدیم به ارواح شهدایی که با خون خود خاک میهن را آبیاری کردند، تهیه کنم».
این بانوی فلسطینی آگاه‌سازی نسل جدید، تشویق آن‌ها به کتابت کلام وحی و شکوفایی استعدادهای پنهان خود را از دیگر انگیزه‌های خود در کتابت کلام وحی دانست.
سعدیه در هیچ کلاس خوشنویسی شرکت نکرده و تنها با تکیه بر استعداد خاص و تقلید از رسم‌الخط عثمانی به کتابت قرآن کریم اقدام کرده است.
او کار کتابت قرآن را اردیبهشت‌ماه 1392 آغاز کرد که سه سال به طول انجامید به طوری که نسخه کامل کتابت‌شده قرآن دی‌ماه سال جاری در 522 صفحه همراه با دعای ختم قرآن و فهرست رونمایی شد.
این بانوی فلسطینی با اشاره به این که در طول کتابت این نسخه قرآن از هیچ مؤسسه و نهادی کمکی دریافت نکرده است، گفت: «من در طول این سه سال از هیچ مؤسسه و نهاد مسئولی درخواست کمک نکردم و از برادرم تشکر می‌کنم که در طراحی جلد و نقش‌و‌نگارهای صفحات این نسخه قرآن به من کمک کرد».
سعدیه العقاد آرزو دارد که این نسخه قرآن در یکی از موزه‌ها به نمایش گذاشته شود. وی همچنین، در نظر دارد با وزارت اوقاف و امور اسلامی فلسطین به منظور تأیید این نسخه کتابت‌شده قرآن مذاکره کند.
منظور از رسم‌الخط يا شيوه املايى مصحف عثمانی نگارشى است كه «عثمان بن عفان»(خلیفه سوم) در نوشتن كلمات و حروف قرآن با آن موافقت كرد.
captcha