گلایه‌های آیت‌الله بی‌آزار شیرازی از بی‌توجهی مردم به کتاب و کتاب‌خوانی/ آخرین وضعیت تفسیر کاشف
کد خبر: 3579139
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

گلایه‌های آیت‌الله بی‌آزار شیرازی از بی‌توجهی مردم به کتاب و کتاب‌خوانی/ آخرین وضعیت تفسیر کاشف

گروه اندیشه: آیت‌الله بی‌آزار شیرازی ضمن بیان آخرین وضعیت تفسیر کاشف گفت: رذایل اخلاقی و وجود مواردی چون طلاق به خاطر آن است که قرآنی در میان مردم نیست و فکر می‌کنند الفاظ قرآن را بخوانند همه چیز درست می‌شود.

آیت‎الله عبدالکریم بی‌آزار‌شیرازی، یکی از مولفان تفسیر کاشف، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این پرسش که چرا ادامه تفسیر کاشف منتشر نمی‌شود، گفت: متاسفانه مشکل بزرگی که ما الان داریم این است که مردم زیاد اهل مطالعه نیستند و تیراژ کتاب‌ها به هزار نسخه و حتی کمتر رسیده است.
وی افزود: این میزان تیراژ کتاب یک فاجعه است که بعد از روی دادن انقلاب اسلامی و افزایش جمعیت از یک کتاب، هزار نسخه منتشر شود. مردم خود را از مطالعه بی‌نیاز می‌دانند و دنبال برنامه‌هایی تلویزیونی سطحی هستند و یا دنبال چیزی هستند که کسی بیاید و بگوید شما این دعا را بخوانید تا ثواب هزار حج اکبر ببرید و دنبال این نیستند که بگویند قرآن چه می‌گوید.
این مفسر قرآن ادامه داد: بسیاری از مردم، قرآن گرفته‌اند اما آن را بوسیده و روی طاقچه گذاشته‌اند. متاسفانه، مردم قرآن را برای بیمه کردن مسافرت‌ها و ائمه(ع) را نیز برای گرفتن حاجت می‌خواهند. این مردم به همین خاطر است که تاکنون ارتقایی نیافته و متخلق به اخلاق قرآنی نشد‌ه‌اند. وضعیت مواردی چون طلاق و رذایل اخلاقی، مناسب کشور ما نیست، این به خاطر آن است که قرآنی در میان نیست. مردم فکر می‌کنند الفاظ قرآن را بخوانند همه چیز درست می‌شود.
بی‌آزار شیرازی تصریح کرد:‌ الان در اغلب محافل و مجالس مسئله این است که قرآن با لحن و صوتی زیبا خوانده شود، اما چه دارد می‌گوید مهم نیست و کاری به عمل به قرآن نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به این خاطر انگیزه‌تان را برای ادامه انتشار تفسیر قرآن از دست داده‌اید، گفت:‌ امروز اگر ناشران، کتابی را چاپ کنند در انبار می‌ماند و ناشران ترجیح می‌دهند کتاب‌هایی مانند تعبیر خواب را چاپ کنند. ما انگیزه‌مان را از دست نداده‌ایم، تفسیر قرآن را تمام کرده‌ایم و نصف آن را آماده چاپ کرده‌ایم. امیدوارم توفیقی بدهد و زمینه انتشار کار فراهم شود.
این مفسر قرآن افزود: مردم باید به سوی قرآن بیایند و آن را بفهمند و عمل کنند زیرا این کتاب، کتاب خداست. ما مشغول هستیم و من که الان بازنشسته شده‌ام تمام وقتم را روی این کار گذاشته‌ام به دنبال انتشاراتی هستیم که زیاد در پی مادیات نباشد.
captcha