اعلام منابع رشته حفظ موضوعی در مسابقات سراسری قرآن+ ‌جزئیات
کد خبر: 3579383
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

اعلام منابع رشته حفظ موضوعی در مسابقات سراسری قرآن+ ‌جزئیات

گروه مسابقات: منابع رشته حفظ موضوعی قرآن کریم در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن اعلام شده است، این منبع تنها برای مرحله اول این مسابقات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات سراسری قرآن کریم، منابع رشته حفظ موضوعی قرآن کریم در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد. این بخش در سه مرحله شهرستانی،‌ استانی و کشوری برگزار می‌شود که منبع اعلام شده تنها برای مرحله اول مسابقات است.
بر همین اساس توجه به نکات زیر در زمینه شناخت منابع رشته حفظ موضوعی قرآن کریم توسط مسئولان قرآنی سازمان اوقاف توصیه شده است.  
1- «مهارت‌ها و سبک زندگی» موضوعی است که در سالیان اخیر توجه بسیاری از نخبگان و محققان حوزه مباحث اجتماعی را به خود جلب نموده است. ما معتقدیم که بهترین و برترین شیوه و سبک زندگی، همانی است که خداوند کریم در کتاب انسان‌ساز خود؛ قرآن کریم؛ تبیین کرده است. در این نوشتار(منبع مسابقات) تلاش شده است تا به‌اختصار، برخی مهارت‌های مطلوب زندگی از منظر قرآن کریم روایت و تبیین شود.
2- آیات و موضوعات مذکور در این نوشتار مختصر، برگرفته از کتاب «با قرآن خوشبخت شوید!» تألیف حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌مهدی هاشمی است که با نهایی شدن مراحل چاپ و ویرایش، در آستانهٔ سال بعد به‌عنوان منبع اصلی مسابقات سراسری حفظ موضوعی قرآن منتشر خواهد شد.
3- جزوه‌ای که هم‌اکنون در دستان شماست، تنها در مرحلهٔ اول مسابقات کاربرد دارد؛ و از مراحل بعد، تمام متن کتاب به مسابقه گذاشته خواهد شد.
4- تأکید می‌شود که ترجمه و آدرس آیات هم جزئی از حفظ موضوعی بوده و سهم قابل‌ توجهی از سؤالات را خواهد داشت.
5- تلاش شده است تا ارتباط آیه و عنوان شفاف باشد، ولی در مواردی ممکن است نیاز به توضیحات لازم باشد که با اندک تأمل یا مراجعه به تفسیر، روشن خواهد شد.
یادآور می‌شود بخش معارف در سال آینده و در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، شاهد حضور دو رشته جدید خواهد بود، حفظ معارف و احادیث مربوط به حکمت‌های نهج‌البلاغه و حفظ موضوعی،‌ دو رشته‌ای است که امسال برای اولین بار به مسابقات سراسری قرآن اضافه شده است تا این بخش از مسابقات را وارد مرحله‌ جدیدی از برگزاری آن کند.
بنابراین بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن و حفظ و معارف احادیث و در سه مرحله شهرستانی، ‌استانی و کشوری برگزار می‌شود. همچنین محوریت این بخش در مسابقات چهلم، سوره‌های مبارکه رعد، یوسف(ع) و ابراهیم(ع) است.
منابع رشته حفظ موضوعی قرآن کریم را از اینجا دریافت کنید

captcha