منع دانش‌آموزان مسلمان از اقامه نماز در آلمان
کد خبر: 3580141
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

منع دانش‌آموزان مسلمان از اقامه نماز در آلمان

گروه بین‌الملل: مسئولان دبیرستانی در غرب آلمان، دانش‌آموزان مسلمان را از برگزاری مراسم نماز در ساختمان این مدرسه منع و با این اقدام خود بحث‌های زیادی در سطح رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند.

منع دانش‌آموزان مسلمان از اقامه نماز در مدارس آلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، مدرسه «یوهان رو» در شهر «ووپرتال» در غرب آلمان قرار دارد. اسنادی که در سطح رسانه‌های اجتماعی منتشرشده، نشان می‌دهد که مسئولان مدرسه یوهان رو (Johannes Rau ) در تاریخ شانزده فوریه(28 بهمن‌ماه) از معلمان این مدرسه خواستند به آن دسته از دانش‌آموزانی که در ساختمان مدرسه نماز می‌خوانند، دوستانه هشدار دهند.
مدیریت این مدرسه اعلام کرده که وضو گرفتن و نیز نمازخواندن در ساختمان مدرسه مجاز نیست. مدیریت مدرسه از معلمان خواسته است که اسامی دانش‌آموزانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند، اعلام کنند.
این ممنوعیت بحث‌های زیادی در سطح رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است، اما حزب راست‌گرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» از این اقدام حمایت کرده است. این حزب روز پنجشنبه در مطلبی در صفحه فیس‌بوک اعلام کرد که این اقدام نشان‌دهنده شکست سیاست‌های مهاجرتی احزاب قدیمی آلمان، یعنی ائتلاف حاکم است.
آلمان دومین جمعیت بزرگ مسلمانان را در میان کشورهای غرب اروپا دارد.
captcha