اظهارات تفرقه‌آمیز دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران
کد خبر: 3580151
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

اظهارات تفرقه‌آمیز دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

گروه بین‌الملل: «احمد ابوالغیظ»، دبیرکل مصری اتحادیه عرب با طرح اظهارات و ادعاهایی تکراری و بی‌اساس علیه کشورمان، مدعی شد که ایران برای سیطره بر منطقه و شیعه‌کردن تمام اهل سنت تلاش می‌کند.

اظهارات تفرقه‌آمیز دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، ابوالغیظ که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، آنچه تصحیح مواضع ایران در قبال منطقه عرب خواند را از ایران خواستار شد و مدعی شد: ایران به منطقه انقلاب صادر کرده است و باید سیاست خود را در قبال منطقه اصلاح کند و دست از مداخله در امور عربی بردارد.
وی برلزوم گفت‌وگوی قاطع با ایرانیان و بستن آنچه باب مداخله‌جویی‌های ایران خواند، تأکید کرد و مدعی شد که ایران برای سیطره بر منطقه و تبدیل تمام اهل‌ سنت به شیعه تلاش می‌کند.
ابوالغیظ در ادامه با اشاره به اینکه غرب برای محافظت خود از شر موجود در منطقه عربی برنامه‌ریزی می‌کند، نسبت به آنچه درگیری شیعه و سنی خواند، هشدار داد و آن را خطرناک‌ترین چالش امت اسلامی برشمرد.
این ادعاهای بی‌پایه و اساس در حالی از زبان دبیرکل اتحادیه عرب مطرح می‌شود که سیاست راهبردی و اصولی جمهوری اسلامی ایران پیوسته مبتنی بر احترام متقابل، عدم مداخله در امور سایر کشورها و پیروی از سیاست حسن همجواری و همکاری با تمام همسایگان و کشورهای منطقه و جهان به منظور تقویت ثبات، امنیت ،‌صلح و مبارزه بی امان با تروریسم بوده و خواهد بود.
captcha