گزینش نمایندگان موریتانی برای رقابت‌های بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3580241
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

گزینش نمایندگان موریتانی برای رقابت‌های بین‌المللی قرآن

گروه بین‌الملل: مسابقات سالانه گزینش نمایندگان موریتانی برای رقابت‌های بین‌المللی قرآن دیروز، 13 اسفندماه، در نواکشوت، پایتخت این کشور آغاز شد.

گزینش نمایندگان موریتانی در رقابت‌های بین‌المللی قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «صحراء میدیا»، این مسابقات در مسجد جامع «مدینه منوره» شهر نواکشوت به‌منظور انتخاب نمایندگان موریتانی در مسابقات بین‌المللی خارج از این کشور در دو رشته حفظ، قرائت و تفسیر قرآن آغاز شده است.
وزارت امور اسلامی و آموزش موریتانی برگزارکننده مسابقات بود و در آن 290 متسابق از دو گروه بانوان و آقایان حضور یافتند.
214 نفر از آقایان در رشته تجوید و حسن ادا(قرائت)، 48 نفر از آنان در تفسیر و 28 نفر از بانوان نیز در تجوید و حسن ادا در مسابقات گزینشی شرکت کرده‌اند.
احمد ولد داوود، وزیر امور اسلامی و آموزش موریتانی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه رقابت‌ها گفت: این وزارتخانه با برگزاری چنین مسابقاتی برای غنای فکری جوانان با ارزش‌های والای اسلامی و اعتدال و تسامح تأکید‌شده در اسلام با هدف حفظ آنان از افراط‌گرایی و انحراف تلاش می‌کند.
وی با اشاره به برتری دانشجویان موریتانیایی در رقابت‌های بین‌المللی قرآن افزود: این امر بیانگر موفقیت تلاش‌های وزارت امور اسلامی موریتانی به منظور آماده‌کردن دانشجویان و تقویت سطح علمی آنان برای حضور در مسابقات مهم بین‌المللی است.  
تاکنون اسامی نمایندگان موریتانی در مسابقات بین‌المللی قرآن خارج از این کشور اعلام نشده است و به نظر می‌رسد که این رقابت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
captcha