همایش «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3581282
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

همایش «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: در دیدار رئیس و معاون اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق با رایزن فرهنگی ایران، طرفین در خصوص برگزاری همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» به میزبانی تهران اعلام آمادگی كردند.

همایش «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صالح المیاح، رئیس اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو كرد.
صالح المیاح در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق، بیان كرد: در این اتحادیه كه دارای 26 شعبه در کشورهای مختلف جهان است، بیش از 800 پایگاه اینترنتی عضویت دارند.
وی همچنین با بیان اینکه مقر اصلی اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق در قاهره (پایتخت مصر) واقع شده است، از تلاش برای انتقال مقر اصلی این اتحادیه به داخل عراق خبر داد.
صالح المیاح همچنین با اشاره به دیدار اخیرش با عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران، این دیدار را مثبت و مثمرثمر خواند و خواستار همکاری با نهادهای فرهنگی کشورمان به ویژه در زمینه برگزاری همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» به میزبانی ایران شد.
در ادامه این دیدار، معاون رئیس اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق نیز طی سخنانی، سفر هیئت کارشناسان رسانه‌ای این اتحادیه به جمهوری اسلامی ایران را که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان صورت گرفت، تجربه‌ای موفق عنوان كرد.
وی با بیان اینكه در رسانه‌های غربی و عربی، سیاه‌نمایی علیه ایران صورت می‌گیرد، گفت: آنچه ما در جمهوری اسلامی ایران مشاهده کردیم، چهره‌ای به مراتب دور از آنچه در این رسانه‌ها بیان می‌شود، بود.
معاون رئیس اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق ادامه داد: روح قانونمندی در ایران حاکم است و حقوق شهروندی فارغ از وابستگی‌های دینی، قومی و ... رعایت می‌شود.
وی در پایان خواستار استمرار سفرهای هیئت‌های رسانه‌ای شعبه‌های مختلف اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق در کشورهای مختلف به ایران شد.
غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق نیز در سخنانش در این دیدار نقش رسانه‌ها را در جهت‌‌دهی به افکار عمومی بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ارائه تصویری صحیح و مبتنی بر واقعیت در راستای خنثی‌سازی سیاه‌نمایی‌های انجام‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران، گام برداشته و افکار عمومی را بر مبنای واقعیت‌ها شکل دهند.
رایزن فرهنگی كشورمان در ادامه با اشاره به آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در عراق برای همکاری با اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری با این اتحادیه با هدف برگزاری همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» با حضور شخصیت‌های ایرانی، خواستار آن شد که کارشناسان رسانه‌ای اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق که به ایران سفر کرده‌اند، مشاهدات خود را در پایگاه‌های اینترنتی وابسته به این اتحادیه منتشر كنند.
اباذری در پایان از آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در عراق برای انتشار این گزارش‌ها در قالب کتاب خبر داد.
captcha