295 زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3581902
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
سازمان فلسطینی اعلام کرد:

295 زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: سازمان اسرا و آزادگان فلسطینی طی گزارشی که به مناسبت روز جهانی زن تدارک دیده است، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان انتفاضه سوم در اکتبر سال 2016 تا پایان ماه فوریه گذشته(مهر تا بهمن 95)، 295 دختر و زن فلسطینی را بازداشت کرده است.

295 زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، «عبدالناصر فروانه»، رئیس بخش پژوهش سازمان اسرا و آزادگان فلسطین که به مناسبت روز جهانی زن هشتم مارس(18 اسفند) گزارش خود را ارائه داد، افزود: از آغاز سال جاری میلادی نیز 33 زن فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست بازداشت شده‌اند.
 وی همچنین اعلام کرد که 15 هزار زن فلسطینی از سال 1967 تاکنون بازداشت شده‌اند و در حال حاضر 56 اسیر زن از جمله 16 زن زیر 18 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.
فروانه افزود: اسرای زن در معرض انواع شکنجه و تحقیر قرار دارند و آن‌ها با مشکلاتی از جمله شکنجه فیزیکی، سلول انفرادی، محرومیت از دیدار با اعضای خانواده، بی‌توجهی پزشکی و تفتیش توهین‌آمیز دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: اسرای زن در دو زندان «الدامون» و «هشارون» در شرایط بازداشتی سختی هستند که از جمله آن‌ها کمبود وسایل گرمایشی و سرمایشی و سختگیری نسبت به ورود لباس‌‌های زمستانی و کفش‌های زنانه است.
طبق این گزارش، این اسرای زن همچنین در سلول‌های نزدیک به زندانیان زن اسرائیلی که جرم‌های جنایی دارند، حبس شده‌اند و باید به صورت گسترده فریاد‌ها، سر و صدای همیشگی و نیز فحش‌های رکیک را تحمل کنند و علاوه بر این از دیدار با نزدیکان خود نیز محروم هستند.
فروانه در پایان گفت: بسیاری از این زنان زندانی از بیماری‌های مختلف در رنج و عذاب هستند.
captcha