اردن؛ میزبان همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان»
کد خبر: 3581964
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

اردن؛ میزبان همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان»

گروه بین‌الملل: اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام با حضور در همایشی بین‌المللی با عنوان «مسلمانان و جهان؛ از بن‌بست تا راه خروج» در اردن، چالش‌ها و مشکلات پیش‌ روی جهان اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهند.

همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری اینا، این همایش از روز شنبه، 21 اسفندماه در شهر «امان»، پایتخت اردن آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.
«درگیری‌ها و جنگ‌های فرقه‌ای در جهان اسلام»، «گفتمان نفرت در رسانه‌ها»، «اهمیت نوگرایی فکری و فرهنگی در بنای امت» و «چالش‌های قرن 21 میلادی برای جهان اسلام» از جمله موضوعات و محورهایی است که در این همایش به آن‌ها پرداخته می‌شود.
همایش مذکور به همت انجمن بین‌المللی میانه‌روی اردن و با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از کشورهای اسلامی و عربی برگزار خواهد شد و در همین راستا، انجمن بین‌المللی میانه‌روی اردن از سازمان‌ها و مراکز پژوهشی اسلامی و بین‌المللی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آورده است.
«الصادق المهدی»، رئیس انجمن بین‌المللی میانه‌روی اردن، «شیخ عبدالفتاح مورو»، از مؤسسان جنبش نهضت اسلامی تونس، «عبداللطیف الهمیم»، رئیس اداره اوقاف اهل سنت عراق و «احمد داوود اوغلو»، نخست‌وزیر سابق ترکیه از جمله شخصیت‌های برجسته حاضر در این همایش هستند.
captcha