محکومیت نصب اعلامیه‌های ضد اسلامی در دانشگاه کالیفرنیا
کد خبر: 3582954
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

محکومیت نصب اعلامیه‌های ضد اسلامی در دانشگاه کالیفرنیا

گروه بین‌الملل: دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر به نصب اعلامیه‌های نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه در دانشگاه «کالیفرنیا»ی آمریکا واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

واکنش دیده‌بان اسلام‌هراسی به نصب اعلامیه‌های نژادپرستانه در دانشگاه کالیفورنیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «حمرین نیوز»، دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، اقدام برخی افراد نژادپرست در نصب اعلامیه‌هایی بر تابلوهای اعلانات دانشگاه کالیفرنیا که در آن تأسیس پایگاه‌هایی برای بازداشت مسلمانان در آمریکا را خواستار شده‌ بودند، محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: این اقدام نژادپرستانه حتی اگر در قالب شوخی و ظنز انجام شده باشد، بسیار خطرناک است.
دیده‌بان اسلام‌هراسی تأکید کرد: مضامین این اعلامیه‌های نژادپرستانه شبیه دستور اجرایی فرانکلین روزولت، از رؤسای جمهور سابق آمریکا برای بازداشت آمریکایی‌های ژاپنی‌تبار در جریان جنگ دوم جهانی است که این بار به صورت مستقیم مسلمانان را هدف قرار داده است.
دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در ادامه این بیانیه بر ضرورت مقابله ریشه‌ای و محکومیت این اقدامات با هدف جلوگیری از تکرار آن‌ از سوی دیگران تأکید کرد.
در اعلامیه‌های نصب شده در دانشگاه کالیفرنیا آمده است: مسلمانان بومی و خارجی باید انجمن اسلامی «سن دیگو» در جنوب کالیفرنیا را از ساعت 12 شب 19 فروردین‌ماه 96 تخلیه کنند و از ساعت 8 صبح 13 فروردین‌ماه نیز، مسلمانان باید برای ورود و خروج به منطقه «سن دیگو»(جنوب ایالت کالیفرنیا) از رئیس پلیس ایستگاه کنترل مدنی کالیفرنیا مجوز بگیرند.
این در حالی است که دانشجویان ادیان مختلف دانشگاه «کالیفرنیا» نیز از نصب این اعلامیه‌های نژادپرستانه ابراز نارضایتی کردند.

captcha