گرامیداشت «روز مریم(س)» در حمایت از بانوان مسلمان استرالیا
کد خبر: 3583106
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

گرامیداشت «روز مریم(س)» در حمایت از بانوان مسلمان استرالیا

گروه بین‌الملل: هنگامی‌که زنان شهر «لیسمور» در استرالیا در مورد سیگارهای روشن و تخم‌مرغ‌هایی که به سمت خواهران مسلمانشان پرتاب می‌شود، شنیدند، برنامه‌ای برای مقابله با اسلام‌هراسی در جامعه برگزار کردند.

گرامیداشت «روز مریم(س)» در حمایت از بانوان مسلمان استرالیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، این برنامه با عنوان «روز مریم(س): گفت‌وگوی زنان مسلمان و غیرمسلمان» برگزار شد و در آن شرکت‌کنندگان روایت‌های متعددی از اسلام‌ستیزی را تعریف کرده و به سؤالات یکدیگر پاسخ دادند.

جنی داول، شهردار لیسمور و میهمان افتخاری این برنامه گفت: شاهد افزایش احساسات منفی علیه مسلمانان در دو سال اخیر هستیم.

وی افزود: بدترین نمونه آن زنی بود که به هنگام خداحافظی از آشنایان، کودک خود را در بغل داشت که ناگهان کودک بی‌امان شروع به گریه کرد و آن‌ها متوجه شدند که فردی از درون یک اتومبیل یک تخم‌مرغ خام پرتاب کرده که به سر کودک خورده و شکسته است.

داول گفت: از زمان شدت گرفتن اسلام‌هراسی شاهد اینگونه وقایع هستیم که بسیار مرا ناراحت می‌کند، اما لطفاً لیسمور را با اینگونه اتفاقات قضاوت نکنید.

با وجود تجربیات تلخ شرکت‌کنندگان از تبعیض، همه آنان گفتند که امیدوارند در آینده جوامع، مانند لیسمور گردهم بیایند و برنامه‌ای مانند روز مریم(س) برگزار کنند.

زلیخا کشکین، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه چارلز استورت و میهمان افتخاری این برنامه نیز گفت: افسانه‌های زیادی در مورد زنان مسلمان وجود دارد مثلاً این که آن‌ها هدف سرکوب هستند اما به نظر من اسلام زنان را قدرتمند می‌کند.

captcha