پیش‌بینی حضور 25 هزار نفر در مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان/ رقابت خردسالان قهرمان
کد خبر: 3583494
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
عبدالحمید احمدی اظهار کرد:

پیش‌بینی حضور 25 هزار نفر در مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان/ رقابت خردسالان قهرمان

گروه مسابقات: معاون فرهنگی - آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: در سومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان، پیش‌بینی می‌شود که بیش از 25 هزار نفر شرکت کنند.

پیش بینی حضور 25 هزار متسابق در مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان/ رقابت خردسالان قهرمان


عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی-آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: پیرو برگزاری دو دوره مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان کشور، سومین دوره نیز با حضور گسترده ورزشکاران و جوانان در دو بخش آقایان و بانوان با همکاری و مشارکت ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به کسب تجربیات از دوره‌های پیشین، بیان کرد: برپایی سومین مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان کشور با تغییراتی در نحوه اجرای این دوره همراه است که این تغییرات، طی دستورالعمل‌هایی به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم در سطح شهرستان، استان و نهایتا ملی، مسابقات را در شش رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ یک جزء، حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی برگزار کنیم.

احمدی با اشاره به هدف برگزاری مسابقات قرآن، افزود: سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن با هدف زمینه‌سازی، آشنایی و آگاهی جوانان و ورزشکاران با مفاهیم قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآن در میان آنان است. در این راستا، دستورالعمل‌های اجرایی، داوری و سهمیه‌بندی برای هر مرحله، تعیین و به استان‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم شاهد حضور و  مشارکت جوانان و ورزشکاران در این دوره از مسابقات باشیم.

احمدی به یکی از بخش‌های مهم این مسابقات اشاره کرد و گفت: بخش مهم این دوره از مسابقات بخش تفسیر موضوعی است که در جهت ترویج معارف قرآنی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی-آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: به منظور انعکاس برنامه، دستورالعمل‌ها، کسب اطلاعات به‌روز، امکان پاسخگویی به سوالات شرکت‌کنندگان و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های این دوره از مسابقات، پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی www.tartil.ir راه‌اندازی شده است.

شرایط حضور در مسابقات

وی افزود: ورزشکارانی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند که علاوه بر عضو بودن در فدراسیون خاص در یک رشته ورزشی، دارای کارت بیمه ورزشی و حکم قهرمانی در سطوح مختلف از استان، کشور و یا شهرستان خود باشند.

احمدی در ادامه با اشاره به سن شرکت‌کنندگان تاکید کرد: در این مسابقات، جوانان در سن 15 تا 29 سال می‌توانند از طریق سایت ثبت‌نام کنند و همچنین ورزشکاران کمتر از 15 سال(خردسالان، نونهالان) نیز در رشته قرائت تحقیق و حفظ یک جزء قرآن کریم مجاز به شرکت در این مسابقات هستند.

وی با اشاره به بخش جنبی سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، اظهار کرد: همزمان با برگزاری مسابقات جوانان و ورزشکاران، در بخش جنبی، مسابقات ویژه کارکنان ادارات کل وزارت ورزش و جوانان در سطح استان‌ها نیز با همان محتوا برگزار خواهد شد.

احمدی با تاکید بر اینکه این دوره از مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: ثبت نام سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان کشور از ابتدای فروردین‌ماه آغاز و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد، مرحله استانی و کشوری در فصول تابستان و پاییز سال 96 برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش برای این است که مشارکت هرچه بیشتر جوانان و ورزشکاران را در این مسابقات شاهد باشیم همانطور که در دوره قبل حدود 22 هزار نفر در این مسابقات شرکت داشتند، پیش‌بینی می‌شود که 25 هزار متسابق در این سومین دوره از مسابقات شرکت کنند.

احمدی در پایان به مشارکت و همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در برپایی سومین دوره مسابقات اشاره کرد و گفت: بنای ما بر این است که این دوره از مسابقات از کیفیت فنی در سطح بالایی برخوردار باشد که به همین منظور، با توجه به تجارب ارزنده‌ای  که در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وجود دارد، و اساتیدی که در این رابطه با این سازمان همکاری دارند و تجربه بالای این سازمان در  برگزاری  مسابقات ملی و بین‌المللی، امیدواریم سومین دوره نیز مانند دوره‌های پیشین با همکاری بسیار نزدیک از تجربیات این مرکز بهره‌مند شده و از لحاظ کیفی سطح این مسابقات را افزایش دهیم.

پیش بینی حضور 25 هزار متسابق در مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان/ رقابت خردسالان قهرمان

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۰:۵۲
0
0
سلام. من سایت رو دیدم ولی جایی که بشه ثبت نام کردو پیدا نکردم. میشه راهنمایی کنین؟
captcha