افزایش دو برابری حملات علیه مساجد در آمریکا
کد خبر: 3585030
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

افزایش دو برابری حملات علیه مساجد در آمریکا

گروه بین‌الملل: حملات و تهدیدها علیه مساجد در سراسر آمریکا از ابتدای سال 2017 تاکنون در مقایسه با سال گذشته، دو برابر شده است.

افزایش دو برابری تهدیدات و حملات علیه مساجد در آمریکا/ ادیت شده


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، آمار جمع‌آوری شده از سوی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی، از اول ژانویه تا اواسط ماه مارس، 32 مورد تهدید و حمله علیه مساجد در سراسر آمریکا صورت گرفته است؛ این در حالی است که تعداد حملات علیه مساجد در همین مدت در سال 2016، 16 مورد بوده است.

از مجموع حملات صورت گرفته علیه مساجد آمریکا در سال جاری، 11 مورد آتش‌سوزی و تخریب و 19 مورد تهدید به خشونت بوده است.

رهبران مسلمان و گروه‌های حامی حقوق مسلمانان نگرانی شدید خود را نسبت به گسترش ادبیات اسلام‌هراسانه از سوی سیاستمداران و خشونت‌های ضداسلامی اعلام کرده‌اند.

در یکی از تازه‌ترین این حوادث، مسجد شهر توسان در ایالت آریزونا دوشنبه گذشته، 23 اسفند، هدف حمله قرار گرفت؛ در این حمله فرد ناشناسی با ورود به مسجد بیش از ۱۰۰ نسخه قرآن را پاره و آن‌ها را در كل ساختمان پخش كرده بود.

مساجد متعددی نیز از سوی افراد ناشناس در تگزاس، میشیگان و دیگر ایالت‌های آمریکا به آتش کشیده شدند.

زینب آرین، از مسئولان بخش نظارت و مقابله با اسلام‌هراسی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در این باره گفت: افزایش شدید تهدیدها و خشونت‌ها علیه اماکن عبادی مسلمانان هشداردهنده و نشانه قدرت گرفتن نفرت در آمریکا است.

وی افزود: همه اماکن عبادی چه مسجد باشد، چه کلیسا، چه معبد و چه کنیسه، باید مکان‌هایی ایمن و عاری از ترس و خطر باشند.


captcha