فردا؛ آغاز رقابتهای بین المللی قرآن لبنان
کد خبر: 3585244
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

فردا؛ آغاز رقابتهای بین المللی قرآن لبنان

گروه بین الملل: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن موسوم به «جایزه عزم طرابلس» لبنان، فردا، 30 اسفندماه در بیروت، پایتخت این کشور آغاز می‌شود.

فردا؛ آغاز رقابتهای بین المللی قرآن لبنان
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای رسمی نخستین مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن «جایزه عزم طرابلس»، آیین افتتاحیه این رقابتها فردا در مجتمع «مسجد‌ محمد الامین» بیروت با حمایت «سعد الحریری»، نخست‌وزیر این کشور برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، کمیته برگزاری جایزه عزم طرابلس تعداد شرکت کنندگان در این رقابتها را 32 متسابق اعلام و اظهار کرد: مهمانان ویژه ای برای سخنرانی در سمینارهای جانبی این مسابقات از کشورهای عربستان، الجزایر، قطر و عراق دعوت شده اند.
شیخ معصراوی، استاد برجسته مصری به عنوان رئیس هیئت داوری به همراه أیمن سوید و سالم الزهرانی به امر قضاوت در این رقابتها می پردازند.
همچنین متسابقان امروز، 29 اسفند باید در آزمون اولیه ارزیابی حاضر شده و پس از تأیید هیئت داوری، مجوز حضور در رقابتها را که از فردا، 30 اسفند آغاز می شود، دریافت کنند.
آیین اختتامیه رقابتها نیز جمعه، چهارم فروردین ماه 96 از ساعت 18:30 به وقت محلی در سالن آمفی تئاتر مجتمع تربیتی العزم واقع در طرابلس برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، «عمر عبدالکافی»، از مبلغان مسلمان نیز در طول این دوره مسابقات، سلسله سخنرانی‌هایی را با موضوع «صلح در قرآن» روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهرهای بیروت، صیدا و طرابلس ارائه خواهد داد و یک همایش نیز با موضوع «صلح در قرآن» در حاشیه رقابت‌ها برگزار خواهد شد.
گفتنی است، مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن لبنان با عنوان «جایزه عزم طرابلس» به ابتکار «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر پیشین لبنان راه‌اندازی شده و به همت انجمن «عزم و سعادت اجتماعی» لبنان و با همکاری دارالفتوای این کشور برگزار می‌شود.

captcha