برپایی سلسله نشست‌های «درك اسلام» در كاليفرنيا
کد خبر: 3585525
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

برپایی سلسله نشست‌های «درك اسلام» در كاليفرنيا

گروه بين‌الملل: سلسله نشست‌های «درك اسلام» با هدف شناخت بيشتر اسلام و زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان در شهر «پالو آلتو» در كاليفرنيا برگزار می شود.

سلسله نشست‌های «درك اسلام» در كاليفرنيا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه خبری «MV Voice»، «جو سيميتين»، سناتور سابق كاليفرنيا و شهردار پالو آلتو تصميم دارد كه برای افزايش آگاهی عموم جامعه نسبت به اسلام و مسلمانان سلسله نشست‌هایی را در اين شهر برگزار كند.

اولين نشست از اين مجموعه نشست‌ها، با عنوان «معنای مسلمان بودن» روز 14 فروردين به صورت رايگان در مرکز همایش‌های «کامن‌ولث کلاب کالیفرنیا» برگزار می شود.

سيميتين در يك گفت‌وگوی خبری در رابطه با برگزاری اين نشست‌ها گفت: بدون شناخت فرهنگ‌های مختلف موجود در اطراف ما، تصورات اشتباه و سوءتفاهم‌ها زياد می شود. هدف ما ايجاد شناخت بهتر نسبت به اسلام در ميان عموم مردم است.

نشست بعدی در مورد سياست و وقايع اخير و تأثير آن‌ها بر نحوه نگرش و درك اسلام و مسلمانان است كه روز 19 ارديبهشت برگزار خواهد شد.

اين نشست‌ها روز اول خرداد با برگزاری نشستی در مورد معنای زن مسلمان بودن و جايگاه زن در اسلام به كار خود پايان خواهد داد.

شورای روابط اسلامی ـ آمريكايی، بزرگترين سازمان حامی حقوق مسلمانان آمريكا، از مردم كاليفرنيا خواست با استفاده از اين فرصت، با اسلام و مسلمانان از زبان رهبران مسلمان آمريكا آشنا شوند.

از زمان آغاز رقابت‌های انتخابات رياست‌جمهوری آمريكا كه منجر به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئيس‌جمهور شد، استفاده سياستمداران به ويژه ترامپ از گفتمان ضداسلامی و ضدمهاجرتی برای جذب آرای بيشتر، موجب افزايش احساسات منفی و حملات عليه مسلمانان در آمريكا و ديگر كشورها شده است.

صدور فرمان‌های ضدمهاجرتی عليه مسلمانان از سوی ترامپ نيز به اين وضعيت دامن زده به طوريكه حملات عليه مسلمانان و اماكن اسلامی در آمريكا به بيشترين ميزان خود رسيده است.

captcha