«شیوه‌های تدریس مؤسسات اسلامی اروپا» بررسی می‌شود
کد خبر: 3585936
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

«شیوه‌های تدریس مؤسسات اسلامی اروپا» بررسی می‌شود

گروه بین‌الملل: گردهمایی مسئولان مؤسسات آموزشی اسلامی کشورهای فرانسه، هلند، ایتالیا و اسپانیا از دیروز، هفتم فروردین‌ماه، با هدف بررسی تحول در شیوه‌های تدریس این مؤسسات در شهر «گرانادا»ی اسپانیا آغاز شد.

تحول در شیوه‌های تدریس در مؤسسات اسلامی اروپا بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری اینا، این گردهمایی از دیروز، هفتم فروردین‌ماه، به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و با هماهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اندلس در شهر «گرانادا»ی اسپانیا آغاز شد و به مدت 5 روز ادامه دارد.
در این گردهمایی شبه منطقه‌ای، تحول در شیوه‌های تدریس، مدیریت و آموزش حفظ در مؤسسات آموزشی اسلامی کشورهای اروپایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و راه‌کارهایی برای آموزش بر اساس میانه‌روی و اعتدال ارائه می‌شود.
سازمان آیسسکو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این گردهمایی که با هدف تشخیص واقعیت مؤسسات آموزشی اسلامی و شناسایی موانع و محدودیت‌های علمی، اداری، آموزشی، اداری و مالی این مؤسسات برگزار می‌شود، 30 تن از مسئولان مؤسسات آموزشی اسلامی کشورهای فرانسه، هلند، ایتالیا و اسپانیا حضور دارند.
در این بیانیه آمده است: شرکت‌کنندگان در این گردهمایی راه‌کارهایی با هدف ارتقای سطح آموزشی این مؤسسات از طریق تحول در شیوه‌های برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی و استفاده از تجربیات موفق در این زمینه ارائه می‌دهند.
در این گردهمایی، شرکت‌کنندگان با مهارت‌های ارتباطی و شیوه‌ای مدرن در زمینه آموزش و همچنین، را‌ه‌های بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین برای آموزش قرآن کریم آشنا می‌شوند.
تقویت نقش مؤسسات اسلامی اروپا در آموزش اقلیت‌های مسلمان براساس ارزش‌های گفت‌‌وگو و فرهنگ اختلاف و تشویق به ارتباط میان صاحب‌نظران عرصه آموزش اسلامی و علاقه‌مندان به این زمینه و تبادل تجربیات میان آن‌ها با هدف پیشرفت مؤسسات آموزشی اسلامی اروپا از دیگر موضوعات این گردهمایی به‌شمار می‌آید.
 
captcha