مرقعی قرآنی که در فیلیپین رونمایی شد + عکس
کد خبر: 3586127
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

مرقعی قرآنی که در فیلیپین رونمایی شد + عکس

گروه بین‌الملل: مُرَقَع قرآنی چهل آیه از قرآن کریم با موضوع حقوق زنان که حاصل زحمات دو ساله تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی است، اخیرا طی مراسمی در مانیل رونمایی شد.

مرقعی قرآنی که در فیلیپین رونمایی شد + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به ایکنا اعلام کرد: این مرقع* حاصل هنرمندی تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی است که در دانشگاه دولتی مانیل با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه مانیل، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه مانیل، رئیس جمعیت «فوکولاره» فیلیپین و بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان رونمایی شد.
در این مراسم که در حاشیه سمینار مادران بهشتی و به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرای مرضیه(س) برگزار شد، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل گفت: هنر خوشنویسی ایران هنری است معنوی و این معنویت زمانی که با آیات قرآن ترکیب می‌شود، بیشتر نمود پیدا می‌کند.
وی در ادامه با بیان این‌که این اثر حاصل زحمات دو ساله تندیس تقوی است، از خانم مورادوس، رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه مانیل به خاطر برگزاری این برنامه تشکر کرد.
تندیس تقوی نیز طی سخنانی در مراسم رونمایی از این اثر قرآنی گفت: از استاد بزرگوارم آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی(عضو مجلس خبرگان رهبری) بی نهایت سپاسگزارم که اجازه خوشنویسی این آیات با استناد به کتابش با عنوان «حقوق و وظایف زن در اسلام» را به بنده دادند تا بتوانم از این طریق جایگاه رفیع زنان از منظر قرآن را به جهانیان بشناسانم.
 در این میان دو آیه منتخب از این مرقع «وَجَعَلْنَا ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ آيَةً: و پسر مريم و مادرش را نشانه‏‌اى گردانيديم»(آیه 50 سوره مؤمنون) و « إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ: ما تو را [چشمه] كوثر داديم»(آیه1 سوره کوثر) که پوستر سمینار مادران بهشتی نیز بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
در پایان مجموع این آیات در کتابچه‌ای با ترجمه انگلیسی چاپ و به شرکت‌کنندگان اهدا شد.
*مرقع روشی برای نگهداری آثار خوشنویسی است که در آن قطعات خوشنویسی‌شده به هم چسبانده می‌شود.



captcha