واکنش دارالافتای مصر به هتک حرمت قرآن در کانادا
کد خبر: 3586327
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

واکنش دارالافتای مصر به هتک حرمت قرآن در کانادا

گروه بین‌الملل: مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر حادثه موهن هتک حرمت قرآن در دانشگاه اُنتاریو کانادا را محکوم و اعلام کرد: نهادهای اسلامی این کشور باید ضمن جرم شمردن این جنایت، محافظ امنیت و ثبات اقلیت مسلمان این کشور باشند.

واکنش دارالافتای مصر به هتک حرمت قرآن در کانادا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری بوابة الفجر، مرکز اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر در بیانیه خود اقدام موهن پاره کردن قرآن توسط برخی شرکت‌کنندگان در نشست دانشگاه انتاریو و سردادن شعارهای ضد اسلامی را محکوم و در عین حال از واکنش به موقع «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر این کشور در محکومیت تعصبات ضداسلامی استقبال کرد.
این مرکز در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام موهن هتک حرمت قرآن درست پس از آن صورت گرفته که مجلس عوام کانادا تفاهم‌نامه‌ای را در محکومیت اسلام‌ستیزی و تمام اشکال نژادپرستی و تبعیض دینی به امضاء رسانده است، کما اینکه بهمن‌ماه 95 نیز جوانی مسلمان در خلال اقامه نماز در مسجد کبک به قتل رسید.
مرکز اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر همچنین با هشدار به افراطگرایان جناح راست کانادا از آن‌ها خواست سعی بیشتری در برقراری تسامح با اقلیت مسلمان داشته و اجازه ندهند احساسات ضداسلامی آن‌ها در سیاست‌ها و قوانینی که حامی همزیستی مشترک و احترام متقابل بین پیروان ادیان است، تأثیرگذار باشد.
مرکز مذکور در ادامه بر ضرورت محکومیت قاطع این اقدام شنیع از سوی مؤسسات اسلامی کانادا تأکید و تصریح کرد: تمام سازمان‌ها و نهادهای اسلامی این کشور باید با جرم شمردن اهانت به کلام‌الله مجید در پی اتخاذ تدابیر قانونی علیه مجرمان بوده و همواره تأکید کنند که اقلیت مسلمان کانادا جزئی اصیل از جامعه این کشور هستند؛ لذا محافظ امنیت و ثبات آن‌ها در کانادا باشند.  
گفتنی است، حادثه پاره‌کردن صفحاتی از قرآن کریم روز ۲۳ مارس(سوم فروردین‌ماه) در دانشگاه انتاریو واقع در مرکز کانادا و در اعتراض به اقامه نماز جمعه در مدارس دولتی منطقه «پیل» رخ داد و در این مراسم حدود ۸۰ نفر نیز شعارهای ضداسلامی سر دادند.
captcha