مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین برگزار شد
کد خبر: 3586340
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین برگزار شد

گروه بین‌الملل: چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن فیلیپین دیروز، 13 فروردین، در دانشگاه فیلیپین در شهر «کوئیزون سیتی» برگزار شد.

مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «Manila Times»، کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین مسئول برگزاری مسابقات سراسری قرآن در این کشور است.

«طاهر لیداسان»، مدیر اجرایی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در این باره گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، انتخاب بهترین قاریان کشور برای معرفی آنان در مسابقات بین‌المللی قرآن است.

لامان پیانگ، وکیل و مدیر اداره امور فرهنگی مسلمانان در کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین نیز طی سخنانی گفت: این مسابقات به حفظ، ترویج و ارتقای میراث اسلامی مسلمانان فیلیپین کمک می‌کند.

وی افزود: مسابقات قرآن همچنین سبب تحکیم روابط فرهنگی و دیپلماتیک فیلیپین با جهان اسلام می‌شود.

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن فیلیپین با عنوان «احکام قرآنی در مورد راستگویی به عنوان اساس کرامت و عزت انسان» برگزار شد.
36 قاری زن و مرد از جمله برگزیدگان دوره‌های قبلی این مسابقات، دیروز در چهل‌وسومین دوره این رقابت‌ها حضور یافتند که در بخش آقایان، برگزیده سال‌های 2013 و 2015 و در بخش بانوان، برگزیده سال‌های 2014 و 2015 توانستند در مسابقات امسال نیز مقام نخست را از آن خود کنند. 
captcha