اهدای قرآن مطلای هنرمند ایرانی به حرم علوی
کد خبر: 3588814
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

اهدای قرآن مطلای هنرمند ایرانی به حرم علوی

گروه بین‌الملل: قرآن مطلای سیدعلی‌اصغر موسویان طی مراسمی به مناسبت سالروز میلاد امام علی(ع) به تولیت حرم مطهر علوی اهدا شد.

اهدای قرآن مطلای هنرمند ایرانی به حرم علوی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری imamali.net، مراسم جشنی به مناسبت سالروز میلاد نخستین امام شیعیان جهان در صحن حضرت زهرا(س) حرم علوی برگزار شد و مسئولان و نمایندگان آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های عراق، نمایندگان دفاتر مراجع شیعی، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و مسئولان ادارات و مؤسسات دولتی عراق در آن حضور یافتند.
این مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و با برنامه‌هایی از جمله سخنرانی سید‌نزار هاشم حبل المتین، تولیت آستان مقدس علوی با موضوع ابعاد شخصیتی امام علی(ع) و تلاوت گروهی قرآن و تواشیح همراه بود.
در ادامه مراسم سیدعلی‌اصغر موسویان، هنرمند و خوشنویس کشورمان قرآن مطلای خود را به مناسبت میلاد امام علی(ع) به تولیت آستان علوی اهدا کرد.
قرار است این قرآن در موزه آستان مقدس امیرالمؤمنین(ع) در معرض دید عموم قرار بگیرد.
جنس ورق‌های قرآن سیدعلی‌اصغر موسویان، هنرمند البرزی از برنز و طلا است که در اصطلاح به آن «مطلّا» گفته می‌شود و طبق نظر کارشناسان این اثر در نوع خود بی‌نظیر است.
این اثر در 54 برگ و در ابعاد 20 در 30 سانتی‌متر با خط نسخ کتابت شده و ورق‌های آن به‌وسیله لوله‌های فلزی برنجی به یکدیگر متصل شده است.
وزن آن بیش از 30 کیلو‌گرم است و با توجه به ویژگی خاص مرقّع‌بودن به‌ طول 8 متر قابلیت چیدمان به هر شکل را دارد.
این اثر، دومین قرآن مطلّای موسویان است و نخستین آن در سال 93 توسط این خوشنویس، کتابت شد.
دومین قرآن مرقّع مطلّا نیز سال گذشته با طراحی استاد «ابوالفضل خدایی» و تلاش‌های مجدانه موسویان کتابت شد.

captcha