میانمار کمپ آوارگان روهینگیا را تعطیل کرد
کد خبر: 3588850
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

میانمار کمپ آوارگان روهینگیا را تعطیل کرد

گروه بین‌الملل: دولت و ارتش میانمار سه کمپ محل نگهداری مسلمانان آواره از قوم روهینگیا را تعطیل کردند.

میانمار کمپ آوارگان روهینگیا را تعطیل کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، کمیسیون تحقیق در مورد وضعیت مسلمانان روهینگیا به سرپرستی کوفی عنان، دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد از دولت میانمار خواسته بود کمپ‌های موقت نگهداری این مسلمانان را تعطیل کند.
درحالیکه هنوز مشخص نیست ساکنان مسلمان این سه کمپ در استان راخین به کجا منتقل خواهند شد، دولت میانمار اقدام به بستن آنها کرده است.
این سه کمپ آوارگان در پی خشونت‌های نژادی میان بوداییان و مسلمانان از سال ۲۰۱۲ تشکیل شده بود. با اینکه برخی خانواده‌های بودایی نیز در این کمپ‌ها ساکن هستند؛ اما عمده ساکنان آنها مسلمانانند.
میانمار: پاکسازی قومی مسلمانان رخ نداده است!
شفقنا همچنین گزارش داد: «تانگ تون» مشاور امنیت ملی میانمار ضمن تأیید سخنان «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور که گفته بود پاکسازی نژادی کلمه سنگینی است گفت هرگز علیه مسلمانان روهینگیایی پاکسازی قومی رخ نداده است.  
ادعای مقامات میانماری در حالی بیان می‌شود که صدها هزار مسلمان روهینگیایی از خانه‌ها و روستاهای خود آواره و ده‌ها نفر نیز به دست نیروهای نظامی و بوداییان افراطی کشته شده‌اند.
گفتنی است، سازمان ملل متحد در ماه گذشته میلادی اعلام کرد ارتش میانمار به طور سیستماتیک از کشتار و تجاوز دسته جمعی استفاده کرده است.

captcha