ابراز محبت کلیسای آمریکایی به همسایگان مسلمان
کد خبر: 3589274
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

ابراز محبت کلیسای آمریکایی به همسایگان مسلمان

گروه بین‌الملل: کلیسایی در شهر شارلوت آمریکا در محوطه خارجی خود با نصب نوشته‌ای بزرگ اعلام کرده که «ما عاشق همسایگان مسلمان خود هستیم».

انگلیسی/ ابراز محبت کلیسای آمریکایی به همسایگان مسلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «شارلوت آبزرور»، چندی قبل «کیت مورفی»، کشیش این کلیسا در حال رانندگی به طرف محل کار اتومبیلی را دید که روی آن پیامی نوشته شده بود. جلوتر که رفت دید مطلبی اهانت‌آمیز علیه مسلمانان است.
این حادثه مربوط به حدود دو ماه پیش است، زمانی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اولین حکم اجرایی خود ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را به صورت موقت ممنوع کرد.
مورفی می‌گوید: حرف‌های زیادی در این رابطه زده می‌شود که برای من آزاردهنده هستند.
وی یک روز صبح پس از صحبت با اعضای کلیسا، تصمیم می‌گیرد که در محوطه جلوی کلیسا این پیام را نصب کند.
این پیام با حروفی درشت و رنگی و به سادگی اعلام می‌کند که ما همسایگان مسلمانمان را دوست داریم.
این حرکت کشیش کلیسای شارلوت تأثیرات مثبتی بر جامعه این شهر به ویژه مسلمانان آن داشته است. مسلمانان با دیدن این پیام می‌خندند یا اشک می‌ریزند، تشکر می‌کنند یا آن را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و معلمان مسلمان برای آموزش دوستی و همبستگی از آن استفاده می‌کنند.
مورفی می‌گوید: این قدرت کلمات است و بیشتر از آن یک حرکت نمادین است. به عنوان یک کشیش ما زیاد در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم اما فقط در صبح دوشنبه و رو به حضار کلیسا؛ اما من فکر کردم که چیزی بیش از این‌ها باید توسط کلیسا گفته شود.
مسلمانان با ارسال ایمیل و کارت‌های فراوان از مورفی و کلیسای شارلوت تشکر کردند. در یکی از این نامه‌ها آمده است: متشکریم که برای ما ایستادید و از ما حمایت کردید در زمانی‌که بیشتر جهان علیه ما هستند.
captcha