افتتاح همایش بین‌المللی قرآن‌پژوهان در مراکش
کد خبر: 3589431
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

افتتاح همایش بین‌المللی قرآن‌پژوهان در مراکش

گروه بین‌الملل: مراسم افتتاحیه چهارمین همایش بین‌المللی قرآن‌پژوهان در مراکش صبح دیروز، ۲۴ فروردین‌ماه، در شهر «فاس» این کشور برگزار شد.

افتتاح چهارمین همایش بین‌المللی قرآن‌پژوهان در مراکش
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «المغرب الیوم»، این همایش به همت مؤسسه پژوهش‌ها و مطالعات علمی مراکش(مبدع) و با موضوع «اصطلاحات قرآن و ارتباط آن با علوم مختلف» افتتاح شد.
«عباس الجراری»، مشاور پادشاه مراکش، «عصام البشیر»، وزیر سابق اوقاف سودان، «عبدالحی عمور»، رئیس شورای علمی محلی شهر فاس، «آمان جلال»، رئیس دانشگاه «القرویین»، «عبدالرحمن بن معاضة الشهری»، مدیرکل مرکز «تفسیر» عربستان، «الشاهد البوشیخی»، دبیرکل مؤسسه پژوهش‌ها و مطالعات علمی «مبدع» مراکش و «زغلول النجار»، عضو انجمن جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت از جمله شخصیت‌های حاضر در مراسم افتتاحیه این همایش بودند.
«عباس الجراری»، مشاور پادشاه مراکش، ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: علما و اندیشمندان باید به وظایف خود نسبت به امت اسلام عمل کنند و خلأهای موجود را پر کنند.
«عبدالحی عمور»، رئیس شورای علمی محلی شهر فاس نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن سخناني تأكيد کرد: امت اسلام باید بحران‌ها و مشکلات خود را از طریق رجوع به منابع و مصادر اصیل دینی حل کند.
وی افزود:  همایش بین‌المللی قرآن‌پژوهان در مراکش در بازگشت امت اسلام به سوی قرآن کریم تأثیرگذار است.
در این همایش که تا فردا ۲۶ فروردین ادامه دارد، گروهی از علما، پژوهشگران و کارشناسان مطالعات قرآنی و دینی از مراکش و تعدادی از کشورهای اسلامی حضور دارند و نقش محوری قرآن در پیشرفت امت و جایگاه قرآن در علوم مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. 
بنا بر این گزارش، «مفهوم اصطلاح قرآنی نزد فرهنگ‌لغت شناسان، مفسران و واژه‌شناسان»، «اصطلاحات قرآنی در علوم شرعی و علوم قرآن و حدیث و همچنین اصول دین، اصول فقه، فقه و اخلاق» و «رابطه اصطلاحات قرآنی با علوم انسانی، زبان و ادبیات، روانشناسی، جامعه‌شناسی، تاریخ، علوم اقتصادی و سیاسی» از محورهای نشست‌های همایش مراکش است.   
در این همایش محورهایی همچون «اصطلاحات قرآنی در علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، نجوم و علوم مربوط به بهداشت و سلامت» و «تلاش‌های علمی صورت‌گرفته برای مطالعه اصطلاحات قرآنی؛ نمونه‌ای از تلاش‌های افراد و مؤسسات در این زمینه» نیز بررسی می‌شود. 
captcha