پایان کار قاری ایرانی در مسابقات کویت/ در انتظار اعلام نتایج + عکس
کد خبر: 3589563
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

پایان کار قاری ایرانی در مسابقات کویت/ در انتظار اعلام نتایج + عکس

گروه مسابقات:‌ نماینده کشورمان در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در رشته قرائت، ضمن ابراز رضایت از تلاوت خود به بیان برخی نکات در مورد این مسابقات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت که از روز 24 فروردین‌ماه با حضور شرکت‌کنندگانی از 69 کشور دنیا آغاز شده است، تا اواخر فروردین‌ماه ادامه خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، مجتبی محمدبیگی،‌ نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات در رشته قرائت، در اولین روز این مسابقات تلاوت خود را انجام داد.
وی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه در این مسابقات بر اساس قرعه آیاتی از سوره مبارکه آل عمران از آیه «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ» را تلاوت کرده است، گفت: خوشبختانه تلاوت خوبی را انجام دادم که به اعتقاد خودم در چارچوب مسابقات قرار داشت.
محمدبیگی با اشاره به اینکه مدت زمان تلاوت برای هر قاری در مسابقات هفت دقیقه است، افزود: از جمله نکاتی که در این زمینه وجود دارد این است که قرعه‌ها یکسان نیست و از نظر اندازه و تعداد سطر، نوع و تعداد نفس اختلاف وجود دارد. با توجه به اینکه این قرعه‌ها باید تماماً در زمان هفت دقیقه تلاوت شود که قرعه‌های طولانی‌تر تنظیمشان سخت‌تر است و سرعت بیشتری در تلاوت می‌طلبد.
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در پایان تصریح کرد: نکته دیگر اینکه از روز اول قرعه همه شرکت کنندگان را توزیع کردند و متسابقانی که در روزهای پایانی تلاوت دارند، چند برابر فرصت برای مرور، تلاوت و تسلط آیات خودشان خواهند داشت.
بر اساس گزارش ایکنا هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در دو نوبت صبح و شب برگزار می‌شود که در هر روز شش نفر در رشته حفظ، سه نفر در رشته قرائات عشر و پنج نفر در رشته قرائت تلاوت می‌کنند.
روز جمعه به دلیل حضور متسابقان در نماز جمعه این مسابقات تنها در یک نوبت برگزار شد.
در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت،‌ دو نماینده از کشورمان در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم حضور دارند، که در به این ترتیب، قاری کشورمان اجرای خود را انجام داده و منتظر است تا در روز پایانی این مسابقات نتایج رقابت‌ها اعلام شود.
همچنین داوود فلاحی میبدی، حافظ جوان کشورمان نیز در رشته حفظ کل قرآن کریم در این مسابقات حضور دارد که روز 27 فروردین‌ماه به ارائه محفوظات خود برای هیئت داوران می‌پردازد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ضیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۹:۲۰
0
0
سلام و عرض ادب.فایل قرائت استاد محمدبیگی رو قرار میدید روی سایت ؟؟
captcha